« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

شاکر انسانی است که همه چیز را از خدا ببیند | معاونت اجتماعی 28 مرداد 1397
شاکر انسانی است که همه چیز را از خدا ببیند

شیخ سید حسین توانا در جلسه عمومی ویژه خواهران که در سالن اجتماعات مدرسه علوم دینی اسماعیلیه گیاهدان برگزار شد با اشاره به فضائل دهه ی اول ماه ذی الحجه گفت: خداوند از رحمت و کرمش اسبابی را برای من و شما قرار داده تا گناهان ما مغفرت شود و درجات ما افزوده بشود خیر و برکت دنیا و آخرت نصیب ما بشود خوشبحال انسانی که در این چند صباحی که هست این اسباب را غنیمت بشمارد و جبران گذشته بکند در ماه ذی الحجه در ده روز اول خداوند این سبب را قرار داده است.

ایشان با ذکر گناهان مربوط به حق الناس بر خطر این نوع گناهان تاکید کردند و افزودند: دین ما ما را تشویق می کند که تا می توانیم از حق الناس دوری بکنیم کافی است در روز قیامت خود انسان و گناهان هشتاد سال شصت سال یا بیست سالش داشته باشد یا اینکه پرونده دیگران هم به پرونده او منگنه زده بشود.



شاکر انسانی است که همه چیز را از خدا ببیند

شیخ توانا با ذکر مصادیقی از گناهان مربوط به حق الناس غیبت را بعنوان یک آفت همگانی عنوان کردند و گفتند: روزی عایشه و رسول الله صلی الله علیه و سلم ایستاده بودند یک زن یا مردی قد بلند رد شد حضرت عایشه گفت یا رسول الله چه زن بلندی! حضرت فرمود: ای عایشه بدرستیکه تو غیبت کردی . حال چه برسد که ما بشینیم از سر تا پاش رو در بیاریم که اینجور هست اینجور هست اینجور هست .

امام جمعه چاه بنارد در ادامه صحبت به موضوع شکر نیز پرداختند و گفتند: شاکر انسانی است که همه چیز را از خدا ببیند همه چیز را از خدا بداند همه چیز را به خدا وصل کند وقتی من قلبا همه چیز را از خدا دیدم زبانم می گوید الحمدلله و بدن هم می گوید الحمد لله.

شاکر انسانی است که همه چیز را از خدا ببیند
بازديد:1200| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت