« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

بیانیه هیئت فتوا در مورد شروع رمضان، نصاب زکات و مقدار فدیه | خبرها 20 اسفند 1402
بیانیه هیئت فتوا در مورد شروع رمضان، نصاب زکات و مقدار فدیه



الحمدلله و الصلاة و السلام علي رسول الله و علي آله و صحبه و من والاه

هيات فتوا در جلسه مورخه 1402/12/09 بعد از تبادل نظر و بررسي هاي لازم به اتفاق آراء به اين نتيجه رسيد كه دوشنبه مورخه 1402/12/21، اول رمضان 1445 هجري قمري است و ائمه مساجد، شبانگاه یکشنبه (شب دوشنبه) نماز تراويح را برگزار نمايند؛ و نظر به اينكه نماز تراويح از شعائر رمضان است، محافظت بر بيست ركعت نماز همراه با خشوع و ختم قرآن توصیه می شود.

نصاب زکات و سرفطره و فديه:

1- نصاب زكات 300،000،000 (سیصد ميليون تومان) تعيين شد.

با توجه به نوسانات قیمت طلا در ایران و بازار جهانی ، مقدار نصاب تعیین شده فوق برای کسانی است که قصد دارند زکات مال خود را در ماه مبارک رمضان پرداخت کنند.

2- واجب است عموم افراد مستطيع فطریه خود را به ازاي هر فرد از اعضاي خانواده، مقدار دو و نيم تا سه كيلو برنج را مستقيم يا با وكالت به مستحقين پرداخت نمايند.

توصیه می شود افراد توانگري كه ثروت آنها به نصاب زكات مي رسد ، فطریه ی خود را بر مبناي يك سيصدم نصاب زكات يعني مبلغ 000،000، 1 (یک میلیون تومان) به ازاي هر نفر از اعضاي خانواده به صورت نقدي به مستحقين بپردازند.

3- مقدار فديه (کفاره روزه) ، به ازای هر روز ، يك چهارم فطریه مي باشد.


رئيس هيات فتواي اهل سنت و جماعت جنوب ايران

سيد محمد یوسف وخشوری
بازديد:510| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت