« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

اطلاعیه مصاحبه علمی عملی حج تمتع 1403 | مدرسه حج روحانیون 9 اسفند 1402
اطلاعیه مصاحبه علمی عملی حج تمتع 1403


قابل توجه خادمین محترم فرهنگی حج تمتع 1403

بسمه تعالی

با سلام و احترام و ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و حلول ماه معظم شعبان و تبریک اعیاد این ماه خدمت همه شما عزیزان به آگاهی می رساند :

بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی ومدیریت اهل سنت بعثه از سال گذشته به دلیل ایجاد وفقه در اعزام زائران به عمره و تمتع و فاصله گرفتن روحانیون محترم از مباحث آموزشی حج و عمره ، لذا تصمیم بر آن شد تا ضمن انجام مصاحبه علمی و عملی با کلیه خادمین فرهنگی اعزامی، توانایی و تسلط آنها نسبت به موضوعات آموزشی سنجیده و در صورت داشتن آمادگی اعزام شوند .

بر همین اساس تا کنون چند مرحله مصاحبه علمی و عملی از جمله :

الف- روحانیون عمره کارآموزی

ب- خادمین حج تمتع 1402

ج- خادمین فرهنگی عمره 1402

برگزاری شده و بحمدالله با جدیت و تلاش روحانیون محترم و مدارس حج ثمرات ارزشمندی داشته و بنا به اظهار شرکت کنندگان در این مصاحبه ها تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح علمی خادمین فرهنگی و ایحاد انگیزه برای مطالعه و حفظ آمادگی علمی روحانیون داشته است .

ازاین روی مدیریت اهل سنت بعثه در نظر دارد کلیه خادمین محترم فرهنگی حج تمتع که بر اساس اولویت ها اعزام خواهند شد را به صورت 2 برابر ظرفیت دعوت به انجام مصاحبه علمی و عملی نماید .

منابع آزمون و نحوه تهیه آن :

منابع قبلی + اسرار و فلسفه حج (128 صفحه اول کتاب )

راههای تهیه منابع :

PDF همه منابع ازمون در سایت Sama.hajj.ir بارگزاری شده و علاقمندان می توانند ضمن مراجعه استفاده نمایند
همچنین از طریق لینگ https://mashar.hajj.ir/ می توانید نسبت به تهیه منابع اقدام و به صورت اینترنتی سفارش خود را ارسال نمایید بدیهی است بلافاصله و ظرف 48 ساعت از طریق پست توسط موسسه فرهنگی هنری مشعر برای شما ارسال خواهد شد .
با شماره تلفن 02166582297 کارشناس موسسه فرهنگی هنر ی مشعر تماس گرفته و سفار ش خود را اعلام نمایید تا به صورت پستی کتاب ها را دریافت کنید .


نحوه انجام مصاحبه :

طبق برنامه ریزی صورت گرفته مصاحبه ها به صورت منطقه ای و در استان های کشور با همکاری نمایندگی های بعثه در استان ها و مسئولین محترم مدارس حج و حضور نماینده مدیریت اهل سنت بعثه طبق جدول ذیل برگزار خواهد شد :

استان: هرمزگان -فارس و بوشهر


مکان مصاحبه: مدرسه حج اسماعیلیه گیاهدان قشم


منابع مصاحبه و مصاحبه کننده :

مناسک و احکام :شیخ عبدالرحیم خطیبی قشمی

آشنایی با فضای مجازی: مهدی صاحبی فرد

اماکن مکه و مدینه: شیخ منصور حسینی

آداب سفر حج: حجت الاسلام والمسلمین حاجبی

اسرار و معارف حج: شیخ محمد صالح امینی

احراز توانایی و انجام فعالیت های فرهنگی: شیخ ابراهیم ابراهیمی


تاریخ برگزاری: 1402/12/17

ملاحظه :

مدیریت اهل سنت بعثه ناجار است به دلیل ریزش های احتمالی ، مصاحبه ها را ظرفیت دو برابر نیاز انجام دهد بنابر این شرکت در مصحبه به منزله ازام قطعی خادمین فرهنگی در حج تمتع 1403 نمی باشد .
با توجه به نتایج مثبت انجام مصاحبه های علمی ، توصیه می شود خادمین محترم فرهنگی برای مطاله منابع ذکر شده وقت کافی اختصاص داده و با رویکرد فراگیری و تسلط به احکام و معارف مطالعه نمایند نه صرفا قبولی در آن آزمون
مدارس حج نسبت به برگزاری دورهای آموزشی یک روز ه اقدام خواهند کرد . تاکید می شود کلیه خادمین محترم فرهنگی دراین دوره که زمان و مکان آن توسط مدارس حج اعلام خواهد شد شرکت فعال داشته باشند.
بازديد:319| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت