« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

نشست هم اندیشی علمای اهل سنت و شیعه با موضوع بصیرت اسلامی | معاونت اجتماعی 11 دي 1402
نشست هم اندیشی علمای اهل سنت و شیعه با موضوع بصیرت اسلامی

به همت مرکز اسلامی هرمزگان نشست هم اندیشی علمای اهل سنت و شیعه با موضوع بصیرت اسلامی در مسجد مدرسه اسماعیلیه برگزار شد.

به مناسبت گرامیداشت یوم الله نهم دی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی مراسمی با حضور شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم ، حجت الاسلام حاجبی امام جمعه شهرستان ، سرهنگ امیری کیا فرمانده مقاومت بسیج ناحیه قشم و جمعی از ائمه جمعه و روحانیون و طلاب شیعه و سنی شهرستان قشم در مسجد مدرسه اسماعیلیه برگزار شد.

در این مراسم ابتدا شیخ شافعی تشیخ مدیریت محترم مدرسه اسماعیلیه به حاضرین خیر مقدم و خوش آمد گفتند.

نشست هم اندیشی علمای اهل سنت و شیعه با موضوع بصیرت اسلامی

سپس شیخ عبدالرحیم خطیبی به ایراد سخن پرداخت. امام جمعه اهل سنت قشم با عنوان کردن روز نهم دی به روز بصیرت و روز میثاق ملت با رهبری گفت: در سال ۸۸ بعد از هنجارشکنی ها و ساختارشکنی هایی که صورت گرفت حرمت شکنی هایی که انجام شد آنهم در روز عاشورا ، توهین به مقدسات و هتک حرمت هایی که صورت گرفت ، ملت بیدار و همیشه در صحنه آمدند و میثاق خود را با رهبری تجدید کردند و این بصیرت را از خود نشان دادند بصیرتی که بسیار حائز اهمیت است در تداوم عزت و اقتدار این امت.

شیخ عبدالرحیم خطیبی افزودند: آنچه که این امت از آن ضربه خورده است تا الان از بی بصیرتی بوده است، از ساده لوحی بوده است، از بازی کردن در زمین دشمن بوده است دانسته یا ندانسته.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت شهرستان قشم با ذکر دشمن شناسی بعنوان یک اصل برای برحذر بودن از توطئه های دشمنان گفتند: دشمنانی که الان شمشیر از رو بسته اند یهود و نصاری ، استکبار جهانی ، صهیونیستهایی که به حمایت استکبار جهانی دارند جنایت می کنند با حمایت و پشتیبانی آمریکای جنایتکار روی همه ی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده اند خیلی سخت نیست که انسان این دشمنان را شناسایی بکند و بشناسد این توطئه ها را مگر اینکه انسان چشم خود ببندد یا اینکه جزو آنها باشد و نقس مسلمان بازی کند یک گروه دیگر هستند که در وسط بازی می کنند برای منافع دشمن کار می کنند عناصر دشمنند نفوذی های دشمنند رنگ و لعاب مسلمانی به خود زده اند همان کسانی که بعنوان منافقین در قرآن از آنها یاد شده است از ترفندهای مختلف استفاده کرده اند برای ضربه زدن به مسلمانان حتی در لوای مسجد هم گاهی پنهان شده اند شناسایی اینها کمی سخت است یک گروه دیگر هستند که بصیرت در مورد آنها لازم است و خود آنان بی بصیرتی از خود نشان می دهند کسانی که بخاطر فقدان بصیرت به مسلمانان ضربه زده اند در کشور ما هم هستند بجای اینکه پشت سر رهبری حرکت کنند گاهی پیش دستی کرده اند خوب شعار می دهند آنجا که رهبری هشدار داده است خط قرمز اعلام کرده است زبان آنها باز می شود برخلاف منویات مقام معظم رهبری اینها انسانهای ساده لوح و مسلمانان خوش مغز و بی بصیرت هستند.

امام جمعه اهل سنت قشم از خوارج بعنوان مثال تاریخی افراد بی بصیرت در اسلام یاد کردند و افزودند : کسانی که مسلمان دوآتشه بودند کسی گمان نمی کرد اینها این اندازه بی بصیرت باشند عبدالرحمن بن ملجم یک کافر نبود منافق هم نبود ولی یک مسلمان بی بصیرت بود قاری و حافظ و معلم قرآن بود در لیست خوارج قرار گرفت و پاکترین افراد بشر سیدنا علی رضی الله عنه را بشهادت رساند که تا الان مسلمانان داغ آن را بر دل دارند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی با ذکر روایتی تاکید نمودند که دوره خوارج به پایان نرسیده است ایشان گفتند: تکفیری ها و داعشی ها در عصر خودمان همین خوارج هستند در حدیث داریم که همواره اینها خروج می کنند تا زمانی که آخرین افرادشان همراه با دجال خارج خواهند شد. شناخت اینها هم بصیرت بسیار عمیقی می خواهد.

شیخ خطیبی با ذکر صفات افراد بی بصیرت بر ضرورت تبعیت از خط رهبری تاکید نموده افزودند: خروج از خط رهبری ساده لوحی است رهبر یا راهبر کسی است که راه را نشان می دهد راه بلد هست ما باید پشت سر او حرکت کنیم نه جلوتر از او . رهبری هشدار می دهد که به مقدسات مسلمانان اهانت نشود حرام است شرعا ولی بازهم بعضی ها زبانشان دراز است بر حضور و مشارکت حداکثری تاکید می کند اما باز چوب لای چرخ می گذارند این همان ساده لوحی است خروج از ریل و خط رهبری است.

نشست هم اندیشی علمای اهل سنت و شیعه با موضوع بصیرت اسلامی

در ادامه این نشست حجت الاسلام حاجبی امام جمعه شهرستان قشم با ذکر تبریک و گرامی داشت یوم الله نهم دی و تشکر از برگزار کنندگان این نشست گفت: تاریخ پر است از بصیرت ها و بی بصیرتی ها چه آنهایی که در کنار رسول گرامی ص حضور پیدا کردند از جانشان از مالشان از آبرویشان برای دین خدا گذشتند زنان و مردان و چه آنهایی که باعث انحراف جامعه اسلامی شده اند انسان هایی که دنیازدگی و راحت طلبی بر آنها غالب بود فقد البصر اهون من فقد البصیره.

دکتر حاجبی افزودند: ابرقدرتهای شرق و غرب و استکبار برای تضعیف اسلام از خود دین بر علیه دین استفاده می کند گروه هایی می سازند متاثرینی در مذاهب پیدا می کنند و آنها را بجان هم می اندازند.

امام جمعه شهرستان قشم با ذکر این نکته که اسلام مبتنی بر رحمت و مهربانی است گفت: قرآن ۱۱۴ سوره داره با بسم الله الرحمن الرحیم شروع میشه پیامش رحمانیت رحیمیت برای تمام بشر است.

نشست هم اندیشی علمای اهل سنت و شیعه با موضوع بصیرت اسلامی

سخنران پایانی این مراسم جناب سرهنگ امیری کیا فرمانده مقاومت بسیج ناحیه قشم بود . ایشان ضمن تشکر از مدیریت مدرسه اسماعیلیه بخاطر برگزاری این مراسم و با بیان گرامیداشت یوم الله نهم دی، بی بصیرتی را عامل اصلی ضربه خوردن امت اسلامی معرفی کردند و افزودند: زمانی که سر امام حسین نوه ی پیامبر سر نیزه رفت مردم بی بصیرت بودند یک زمانی مکه و کعبه را آتش زدند آن زمان هم مردم بی بصیرت بودند فروپاشی حکومت عثمانی حاصل توطئه دشمنان و بی بصیرتی مردم بود.

سرهنگ امیری کیا با ذکر جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم غزه گفت: آیا فکر می کنید یهود دلش برای ما ، ناموس و مملکت ما می سوزه خدا آنها را ذلیل آفریده اگر آنها جمعیت هند و چین رو داشتند دنیا رو می بلعیدند. آنها دم از حقوق بشر می زنند بیش از بیست هزار نفر رو کشتند مدارس و بیمارستانها را بمباران می کنند به هیچ کس رحم نمی کنند منطقی هم ندارند.

فرمانده مقاومت بسیج ناحیه قشم با ذکر شهادت سردار قاسم سلیمانی او را یکی از ستاره های مقاومت دانستند که یاد و خاطره شهادت او بهانه ای است برای دور هم جمع شدن مسلمین در کنار هم.

بازديد:862| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت