« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

صدا و سیما متعلق به عموم ملت ایران است | خبرها 29 مرداد 1395
صدا و سیما متعلق به عموم  ملت ایران است

شیخ عبدالرحیم خطیبی در بخشی از خطبه ی نماز جمعه اهل سنت قشم (۲۹ مرداد ۱۳۹۵) با اشاره به توهین صورت گرفته به صحابه پیامبر ص در برنامه تلویزیونی صدا و سیما این رفتارها را پارادوکسی برای نظام در مقابل دشمنان دانستند و گفتند: این رفتارها و پخش آن از رسانه ی ملی نظام را در پارادوکسی در مقابل دشمنان قرار می دهد و دچار یک تناقض گویی می کند.

امام جمعه اهل سنت قشم اظهار داشتند: بزرگانی مانند طلحه و زبیر رضی الله عنهما که از عشره مبشره هستند و پیامبر صریحا به آنها بشارت بهشت داده و از سابقین اولین گروندگان به اسلام محسوب می شوند، فتنه هایی بین آن بزرگواران و سیدنا علی رضی الله عنه اتفاق افتاد که بسیاری از این فتنه ها ناخواسته بود ولی اینکه زبان خود را به لعن و نفرین و بد و بیراه گفتن نسبت به این بزرگواران آلوده کردن چیز دیگری است.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت قشم با انتقاد شدید از پخش چنین برنامه ی اهانت آمیزی آنرا مصداق حدیث «ولعن آخر هذه الأمة أولها» دانستند و افزودند: فردی به خود اجازه می دهد در برنامه ای در قالب طنز برای خنداندن انسانها ، صحابه بزرگوار پیامبر را مورد اهانت و لعنت قرار بدهد این ظاهرا فرد دلغکی است که می خواهد هر چه بر زبانش آمد بگوید این افراد در واقع چیزی حالیشان نیست حتی توصیه های مقام معظم رهبری را نمی فهمند این افراد قطعا به حیثیت و آبروی نظام ضربه می زنند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی توصیه های مقام معظم رهبری در بیان حرمت توهین به مقدسات مسلمانان را متذکر شدند و گفتند: بحمد الله شاکریم بخاطر نعمت هایی که از جمله آن نعمت رهبری شامخ و بزرگوار انقلاب است که همواره و مکررا در جلسات متعدد حرمت اهانت به مقدسات مسلمانان را اعلام می کند هم نسبت به امهات المومنین هم نسبت به صحابه . همواره هشدار می دهد ، حرمت توهین و اهانت را رسما و علنا اعلام کرده است و آنرا خدمت به دشمنان تلقی می کند.

امام جمعه اهل سنت قشم صدا و سیما را متعلق به عموم ملت ایران با اقوام و مذاهب مختلف آن دانستند و افزودند: اگر در یک جلسه خصوصی در کوچه و بازار که این افراد لیاقتشان همان است که با افرادی که همفکر و همجنسشان هستند سخن بگویند نه در رسانه ملی که موضع نظام با آن مشخص می شود و در برنامه ای که قبلا ضبط شده. رسانه ای که متعلق به عموم این ملت است و اهل سنت هم سهم دارند.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت قشم ضمن تشکر از اخراج ناظر پخش این برنامه و تذکر مجری و تهیه کننده آن ، آنرا کافی ندانسته و خواستار عذرخواهی رسمی صدا و سیما و تعطیلی این برنامه شدند . ایشان اظهار داشتند: این کافی نیست انتظار اهل سنت بالاتر از این است همانطور که در مورد اقوام ترک که وقتی اهانتی به آنها شد صدا و سیما رسما عذرخواهی کرد و برنامه را تعطیل کرد اهل سنت در این کشور که کمتر از ترکها نیستند این تنها در کشور نیست در انظار جهانیان است.

شیخ عبدالرحیم خطیبی با گلایه شدید از نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی رأی مردم به نمایندگان را برای دین و دنیا دانستند نه فقط برای دنیا. ایشان گفتند: گرچه نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی موضع گرفتند و همین باعث شدعکس العمل مشاهده شود اما یک گلایه دیگر هم هست وقتی نمایندگان اهل سنت موضع می گیرند چرا نمایندگان ما که به آنها رأی داده ایم گرچه سنی مذهب نیستند موضعی نداشته باشند ما واقعا از این آقایان گلایه داریم چرا موضع نگرفتند آنها از اهل سنت رأی می گیرند فقط برای دنیا؟ اهل سنت وقتی نماینده ای انتخاب می کند برای دینشان هم انتخاب می کند و انتظار دارند که از حریم دینی شان هم دفاع کنند.

شیخ خطیبی گلایه کردن نسبت به اهانت به مقدسات اهل سنت را حق اهل سنت دانستند و افزودند: ما علاقمند به آبرو و حیثیت این نظام و انقلاب هستیم چرا که آبروی نظام آبروی ما هم هست این گلایه حقمان است کسی بدش نیاید به کسی هم ربط ندارد حق داریم این گلایه را داشته باشیم.

...........................................................
تهیه و تنظیم: سایت مدرسه علوم دینی اسماعیلیه
بازديد:1740| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت