« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

برگزاری مراسم تجلیل از مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت قشم | خبرها 18 ارديبهشت 1395
برگزاری مراسم تجلیل از مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت قشم

به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان صبح روز چهارشنبه 15اردیبهشت ماه جلسه ای به مناسبت گرامی داشت روز معلم و استاد در شهرستان قشم برگزار گردید در این جلسه نیز از مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت شهرستان قشم تجلیل به عمل آمد .

در جلسه تجلیل از مدیران شهرستان قشم مهمان ویژه این جلسه جناب حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی نیا مسئول دفتر شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت کشور حضور داشتند .

برگزاری مراسم تجلیل از مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت قشم

در ابتدای جلسه جناب حجت الاسلام محمد مریدی قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان به همگان خوش آمد گفته و لازمه دین اسلام و جامعه را اخلاق پسندیده دانسته و گفت : اینکه که ما پیروان دین احمد هستیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که دین اسلام دینی بر پایه اخلاق و برادر است و همگان باید برای رسیدن هرچه بهتر به این موضوع تلاش کنیم .

در ادامه گزارش هایی از عملکرد مدارس علوم دینی اهل سنت قشم ارائه نمود و ایشان با اشاره به گرامی داشت شهادت استاد عزیز دکتر مطهری و هفته معلم و استاد گفت : دکتر مطهری نمادی از صبر و استقامت و یک معلم واقعی بود که خوب رسالت پیامبر را درک کرده و به آن عمل نمودند.

برگزاری مراسم تجلیل از مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت قشم

در ادامه جلسه جناب شیخ چهره افروز به ایراد سخن پرداخت و به فضایل معلمی اشاره نمود و مصداق واقعی معلمی را رسول اکرم دانست وگفت : پیامبر گرامی اسلام نمونه و الگویی برای معلم و استاد است تا بتوان از آن درس و آن را برای جامعه خود ارائه داد. استاد مطهری نیز این خصوصیات را به خوبی درک کرده و آن را ارائه نمود .

برگزاری مراسم تجلیل از مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت قشم

شیخ ابراهیم ابراهیمی مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه به نمایندگی از اساتید حاضر جلسه به ایراد سخن پرداخت و از فضایل مهم در مدارس علوم دینی اشاره نمود و استاد را در پرتو الطاف الهی دانست و گفت : خداوند یکتا مقام معلم را بالا دانسته و پیامبر گرامی اسلام نیز در حد بالایی بودند و سرشار از علم و دانش بوده است .

ایشان در ادامه با بیان افزودن علم و دانش و شناخت عالم به روایتی از پیامبر اشاره نمود و گفت : کسی که از خداوند ترس داشته باشد و خداترس باشد عالم است .

حجت السلام والمسلمین فرازی نیا نیز با اشاره به هفته معلم و استاد گفت :آزادی و امنیت در دیار ایران اسلامی بر گرفته از شما علماء و اساتید است که بدنه نظام را ساخته اید و همه را برای اسلام و حدت کلمه دعوت نموده اید . دین اسلام و بیداری اسلامی در تمام منطقه رشد کرده است و باید خود را برای تبلیغ دین بیش از پیش آماده کنیم تا گمراهان راه حق وحقیقت را پیدا کنند .

ایشان در ادامه با بیان اینکه رشد و تعالی حوزه علمیه گفت : ما علما و روحانیون اهل سنت و تشیع باید برای رشد و تعالی دین باید به چند نکته توجه کنیم که رهبر عزیز انقلاب به این نکته اشاره کرده و شش مورد را بیان کرده است که 1- سنتی بودن دین را نگاه داشته باشیم 2- آینده نگری در دین مبین اسلام 3-اولویت ها و فوریتهای محیط خود را بشناسیم 4-برنامه ریزی و هدفمند کردن برنامه ها بر اساس آمارهای واقعی 5-مبارزه با نفس 6-تکمیل و بارورکردن ارزشهای اصلی دین ، این شش اصل برای تعلیم و آموزش است و تکلیفی است که با علم و تقوا و جاد در راه خدا آنها را می توان به وجود آورد.

در پایان از مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت شهرستان قشم شیوخ (عبدالرئوف نحوی ـ شافعی تشیخ ـ سعید خطیبی ـ احمد رحیمی) تقدیر وتشکر و لوحی به رسم یادبود داده شد .

برگزاری مراسم تجلیل از مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت قشم

برگزاری مراسم تجلیل از مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت قشم

برگزاری مراسم تجلیل از مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت قشم
بازديد:2031| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت