« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قشم برگزار شد | خبرها 18 تير 1393
مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قشم برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم عصر روز گذشته 17 تیرماه با حضور قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امام‌جمعه و فرماندار قشم و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی و علما و روحانیون شیعه و اهل‌سنت در محل فرمانداری قشم برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام‌جمعه شهرستان قشم ضمن تسلیت ایام وفات حضرت خدیجه‌کبری(س) با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما در سایه وقف حل می‌شود تصریح کرد: همه روحانیون باید اهمیت وقف را به مردم یادآوری کنند.

وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف نیازمند وقف هستیم اظهار کرد: در زمینه‌های ترویج قرآن‌کریم، امور پزشکی و درمانی، آموزش و پروزش و غیره دستمان از وقف خالی است.

امام‌جمعه قشم با بیان اینکه با بیان اینکه بعد از مرگ چند مورد باعث دوام ثواب و باقیات‌الصالحات می‌شود گفت: اگر سنت هدایت‌دهنده‌ای در جامعه پی‌ریزی شود تا زمانی که مردم عامل به این سنت باشند به اندازه خیر و ثوابی که مردم از انجام این سنت می‌برند، بدون اینکه از ثواب آنها کم شود؛ آن ثواب به میت می‌رسد.

وی با بیان اینکه فرزند صالح نیز از جمله باقیات‌الصالحات است گفت: سومین مورد باقیات‌الصالحات وقف و صدقه‌جاریه است.

حجت‌الاسلام جوکار با بیان اینکه وقف به معنای ماندگار کردن سرمایه است گفت: باید به مردم یادآوری شود که تنها اموالی که می‌ماند آن اموالی می‌باشد که در راه خدا صرف شده است.

وی با بیان اینکه حب‌دنیا، تجمل‌گرایی و دنیاپرستی به جامعه آسیب می‌زند گفت: بزرگان دینی ما و خصوصا امیرالمومنین علی(ع) همیشه مصلحت عمومی را در نظر می‌گرفتند و تعلق خاطری به دنیا نداشتند.

امام‌جمعه قشم با بیان اینکه وقف لباس عمل پوشاندن به آیه قرآنی « تعاونوا علی البرّ و التّقوی»، « در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید» است تصریح کرد: فرهنگ وقف باید در جامعه ترویج و احیا شود.

حجت‌الاسلام جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره خدمات جناب آقای محمدی سرپرست پیشین اداره اوقاف و امور خیریه قشم از زحمات و خدمات وی تقدیر کرد و همچنین با اشاره به پیشینه و توانایی‌های مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین صفری، مسئولیت جدید ایشان را تبریک گفت و برای وی آروزی موفقیت کرد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم هم در این آیین، فعالیت در عرصه وقف را یک امر مقدس ارزیابی کرد و گفت: هم کسانی که در نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط با این سنت حسنه فعالیت می‌کنند و هم کسانی که به عنوان واقف انجام این سنت حسنه را تداوم می بخشند در واقع بانی یک امر خیر و مقدس هستند.

وی همچنین با اشاره به تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قشم تصریح کرد: یکی از خصوصیات ارزنده آقای محمدی صبر و تقوا بود که بسیار مهم بود و امیدواریم که ایشان هرکجایی که مشغول فعالیت هستند موفق باشند.

امام جمعه اهل سنت قشم با اشاره به معارفه حجت‌الاسلام صفری به عنوان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قشم بیان کرد: ایشان دوست قدیمی برای جامعه اهل‌سنت استان هستند و پیش از این هم در سطح استان به عنوان معاون دفتر امور اهل‌سنت هرمزگان فعالیت داشتند و ما از جناب آقای هاشمی برای این انتصاب شایسته متشکریم.

عزت کمال زاده فرماندار شهرستان قشم هم در این آیین حضرت خدیجه(س) را اولین واقف اسلام نامید و گفت: آن حضرت تمام ثروت خود را برای ترویج اسلام در اختیار پیامبر گرامی اسلام گذاشت و به ما آموخت که یکی از بهترین خدمات به اسلام، انجام سنت حسنه وقف است.

وی همچنین با انتقاد از عدم هماهنگی با فرمانداری قشم در خصوص تودیع و معارفه‌ها افزود: بنده تنها دو ماه است که به سمت فرمانداری قشم رسیدم و شناخت چندانی با آقای محمدی نداشتم اما با توجه به تعاریفی که در خصوص حجت‌الاسلام شنیدم امیدواریم که ایشان ضمن هماهنگی با فرمانداری در امور خود موفق باشند.

حجت الاسلام منصور هاشمی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت مسجد سازی افزود: مسجد سازی یکی از برکات سنت حسنه وقف است که بجا آوردن این سنت در هر نقطه کشور می تواند توطئه های دشمن را خنثی سازد.

وی با اشاره به اینکه هر اقدامی تاریخ مصرف مشخصی دارد و سرانجام از خاطره ها محو می شود، تصریح کرد: تنها اقدامی که هیچ وقت از اذهان جامعه زدوده نمی شود، سنت حسنه وقف است و نام واقف در آن جامعه جاودانه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همچنین با اشاره به مشکلات اقامت خانوادگی سرپرست پیشین اداره اوقاف قشم نسبت به رسیدگی به امورات محوله اظهار کرد: از این به بعد از خدمات جناب آقای محمدی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بهره‌ خواهیم برد.

وی همچنین خطاب به حجت‌الاسلام صفری با اشاره به گستردگی امورات اوقاف در قشم تصریح کرد: امیدواریم ایشان بتواند با مدیریت جهادی به حل امورات اوقاف مردم قشم بپردازد.

اضافه می‌شود؛ طی مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم، جناب آقای علی محمدی از سمت سرپرستی اداره اوقاف و امور خیریه قشم تودیع و حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله صفری به عنوان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قشم معارفه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفری پیش از این مسئولیت معاونت دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان را به عهده داشت.

مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قشم برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قشم برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قشم برگزار شد


...............................................................
منبع: دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان
بازديد:1425| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت