« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

اتحادیه علمای جهان اسلام: اعلام خلافت داعش، توهمی بیش نیست | خبرها 11 تير 1393
اتحادیه علمای جهان اسلام: اعلام خلافت داعش، توهمی بیش نیست

تحولی نادر و خطرناک که همه ی بنگاه های خبری دنیا آن را مخابره کردند، اعلام تأسیس خلافت اسلامی از سوی داعش بود. اعلام دولتی اسلامی بدون اضافه شدن به عراق و شام به این معنی است که این دولت برای تمام مسلمانان دنیا است.

دکتر احمد ریسونی، فقیه غایت گرا و نائب رییس اتحادیه علمای جهان اسلام در تعلیقی بر این خبر گفت: “اعلام برپایی دولتی موسوم به خلافت اسلامی در عراق هم از جهت شرعی و هم از جهت واقع موجود، سراب و توهمی بیش نیست”.

“ریسونی” در تصریحاتی که روزنامه “التجدید” آن را منتشر کرد، افزود: در این برهه از زمان که امت اسلامی برای رهایی از استبداد به وجود آمده از شمشیر و توپ و تانک تلاش می کنند، به تازگی گروهی پیدا می شوند تا خلافت و انتصاب خلیفه ی خود با شمشیر را اعلام کنند و نیز به دروغ اعلام کنند که هر کس مردم را به زور شمشیر وادار به اطاعت کرد، پس بیعت با او واجب است.

ریسونی در ادامه همچنین گفت: اعلام این خلافت، خرافاتی بیش نیست و این بیعت دروغین و خیالی از سوی افرادی مجهول الهویه برای فردی مجهول و گوئی در صحرا و یا غاری از غارها صورت گرفته است.

چنین بیعتی هیچ گونه الزامی برای پیروانش نخواهد آورد. سیدنا عمر رضی الله عنه در روایتی که بخاری آن نقل می کند می فرماید: “کسی که بدون مشورت با جمع مسلمانان با شخصی بیعت کند نه با او بیعت می شود و نه با شخصی که با او بیعت کرده است …

ریسونی افزود آنچه که واقعیت دارد این است که بگوییم: در عراق قسمتی از یک فیلم سینمایی تخیلی در حال ضبط و پخش است، اما با کمال تأسف این فیلم سینمایی خون ریزی نیز به همراه دارد.

ریسونی تأکید کرد که تحولات کنونی عراق تنها ناشی از ظلم، قهر و استبداد موجود از زمان صدام حسین تا اشغال نیروهای آمریکایی تا حکومت فرقه گرای مالکی است. وی گفت: همه ی این حکومت ها در قبال آنچه در عراق رخ می دهد مسئول هستند.

................
منبع: تابش
بازديد:1037| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت