« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

ابراز نگرانی الازهر درباره حوادث عراق | خبرها 31 خرداد 1393
ابراز نگرانی الازهر درباره حوادث عراق

دانشگاه الأزهر با صدور بیانیه ای نسبت به حوادث عراق و قتل و کشتار مردم بی گناه ابراز نگرانی کرد و از همه احزاب عراقی خواست تا برای جلوگیری از این حوادث با یکدیگر متحد شوند.

در این بیانیه از همه مسئولان سیاسی عراقی درخواست شده است تا تمامی تلاش خود را برای رسیدن به راه حل بحران کنونی و بدون ریخته‌ شدن خون شهروندان بی‌گناه با هر گرایش مذهبی، نژادی و طایفه‌ای به کار گیرند.

الازهر همچنین بر ضرورت مبارزه با هرگونه اقدامات تحریک برانگیز یا اهانت به نماد های دینی و مؤسسات مذهبی، با هدف حفظ وحدت امت تأکید کرد.

...........................
منبع: خبرگزاری تقریب
بازديد:1137| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت