« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

پیست موتور کراس قشم به بهره برداری رسید | خبرها 1 خرداد 1393
پیست موتور کراس قشم به بهره برداری رسید

عبدالجواد کمالی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان بانی این پیست اظهار داشت: جزیره قشم از قابلیت‌های بسیار خوب و موثری در رشته موتورسواری و اتومبیل‌رانی برخوردار است اما آنچه در سازمان منطقه آزاد قشم مورد توجه بوده فراهم نمودن بسترهای مناسب و استاندارد برای بروز و ظهور استعدادها در بین جوانان است.

وی افزود: یکی از مشکلات موتور سواران در شهرستان قشم نبود پیست بود که با احداث آن مشکل کمبود فضای ایمنی و ویژه برای موتور سواران و علاقه مندان به این رشته ورزشی حل شده است.

کمالی، با بیان اینکه بیشتر آمار تصادفات شهری ناشی از وجود پتانسیل جوانان و انجام حرکات نمایشی با موتورسیکلت در سطح شهر است، گفت: راه اندازی این مجموعه ورزشی در کاهش تصادفات و ایجاد آسایش بیشتر شهروندان موثر خواهد بود.

وی با اشاره به علاقمندی جوانان قشم به ورزش موتورسواری گفت: با راه اندازی این پیست آرزوی دیرینه شمار زیادی از جوانان علاقمند به این رشته ورزشی برآورده شد و امیدواریم دیگر شاهد حرکات نمایشی موتور سواران در سطح کوچه‌ها و خیابان‌های شهر قشم، نباشیم.

کمالی در پایان از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم یاد کرد و ادامه داد: پیست‌های شترسواری، اسب‌دوانی و آفرود نیز از دیگر طرح‌های سازمان منطقه آزاد قشم است که در آینده عملیاتی و اجرایی می‌شود.

همزمان با افتتاح این پیست 15 موتورسوار قشمی در این مراسم به حرکات نمایشی پرداختند.

پیست موتور کراس قشم به بهره برداری رسید

پیست موتور کراس قشم به بهره برداری رسید

.................................
منبع: خبرگزاری فارس
بازديد:1581| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت