« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

حمله وحشیانه اسرائیل به ناوگان آزادی | خبرها 10 خرداد 1389
حمله وحشیانه اسرائیل به ناوگان آزادی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه های تلویزیونی عرب زبان، حمله رژیم صهیونیستی به کشتی های موسوم به کاروان آزادی ادامه دارد. در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمار تلفات این حمله به 19 کشته و 60 زخمی رسیده است.

بنا بر اعلام این شبکه ها اغلب کشته های این کاروان را ترک ها تشکیل می دهند. شیخ رائد صلاح رهبر جنبش اسلامی منطقه اشغالی 1948 که در جریان حمله رژیم صهیونیستی به کشتی های حامل فعالان صلح زخمی شده بود همچنان در کشتی متعلق به ترک ها به سر می برد.

در میان زخمی ها 4 فلسطینی به چشم می خورند. "هانی سلیمان" رئیس هیئت اعزامی لبنان به کاروان آزادی نیز در میان زخمی ها قرار دارد.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز اعلام کرده است که حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به فعالان صلح غیر قابل قبول است.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز که برای پوشش خبری کاروان آزادی در کشتی ها حضور پیدا کرده بود مقامات رژیم صهیونیستی را مسئول حفظ امنیت تیم خبری این شبکه دانست.

بالگردهای رژیم صهیونیستی نیمه های شب گذشته با فرماندهی مستقیم فرمانده نیروی دریایی این رژیم به کاروان آزادی حمله کردند.

این حمله پس از آن صورت گرفت که کاروان آزادی به 50 مایلی ساحل غزه نزدیک شده بود. کشتیهای صهیونیستی با پرچم های سفید در آبهای بین المللی کاروان آزادی را محاصره کردند و با بالگردهای خود آن را هدف قرار دادند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، در پي يورش صبح امروز نيروي دريايي رژيم صهيونيستي به دست‌كم يكي از كشتي‌هاي ناوگان آزادي چندين نفر از فعالان حقوق بشر در اين كشتي زخمي شدند. اين در حالي است كه اين كشتي دست‌كم صدها سرنشين داشته است.

تلويزيون جنبش حماس نيز تصاويري از زخمي‌شدگان اين تجاوز را منتشر كرد.

بر اساس اين گزارش، صدها نظامي رژيم صهيونيستي بطور ناگهاني و همزمان به اين كشتي حمله كردند و به سوي سرنشينان اين كشتي تيراندازي كردند.

رژيم صهيونيستي از ژوئن سال 2007 نوار غزه را به محاصره خود در آورده و از ورود مواد غذايي به اين منطقه ممانعت بعمل مي آورد. رژيم صهيونيستي همچنين تهديد كرده بود كه از ورود هرگونه كشتي حاوي كمك‌هاي مردمي به اين منطقه ممانعت بعمل خواهد آورد.

ناوگان آزادي از سوي يك ائتلاف بين‌المللي شامل جنبش آزادي غزه، بنياد كمك‌هاي انسان دوستانه تركيه، كمپين اروپايي رفع محاصره غزه و چند مؤسسه و نهاد از مالزي، يونان و ايرلند در آن شركت دارند.

سازمان تبلیغات اسلامی نیز با صدور اطلاعیه ای،حمله رژیم ددمنش صهیونیستی به کاروان آزادی غزه را مصداق بارز تروریسم بین الملی خواند و آن را قویا محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در این اطلاعیه که در پی حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی غزه، مرکب از 9 کشتی حامل هزاران تن کمک های انسان دوستانه از کشورهای مختلف به مردم ستم کشیده غزه که برخی شخصیت های بین المللی و جمعی از خبرنگاران نیز در این کاروان حضور داشتند، صادر شد ، آمده است: اسرائیل غاصب ، این فتنه بزرگ دوران، بار دیگر جنایتی صعب و هولناک را در صحنه سیاه زشتخویی ها و مظالم خویش به ثبت رساند.

امروز قتل عام انسان های آزاده و شخصیت های ارزشمند و فرهیخته بین المللی که به رسم نهاد پاک و سرشت الهی خویش، چشمان اشکبار کودکان بیمار و گرسنه و دل دردمند زنان و مردان بی پناه غزه را که از محاصره غذایی و دارویی این سرزمین در استانه فاجعه ای انسانی قرار گرفته اند تاب نیاورده و در قالب "کاروان آزادی" حامل کمک های بشر دوستانه عازم غزه بودند، اوج توحش و سبعیت رژیم اهریمنی اسرائیل را در مقابل دیدگان جهانیان قرار داد.

با وجودی که از اسرائیل جنایت پیشه ، هیچگونه سیاهکاری و دنائتی برای نیل به مقاصد شیطانی و پلیدش بیرون از انتظار نیست، اما این جنایت عظیم افکار عمومی جهان را از شدت پستی و دنائت این رژیم سفاک به اعجاب واداشت، جنایتی که با هیچ یک از معیارهای حقوقی و حتی قوانین بین المللی تعبیض آمیز خود دولت های استکباری هم قابل هضم و درک نیست.

اینک که چنین فاجعه عظمایی در مقابل چشمان داعیه داران تمدن و سینه چاکان دروغین حقوق بشر به دست رژیم سفاک و اشغالگر اسرائیل رقم خورده است، باید نشست و دید که هم پیمانان غربی اش که دستشان تا مرفق همراه اسرائیل به خون انسانهای بیگناه آغشته است، چه واکنشی نشان خواهند داد و ناگفته پیداست که این مدعیان گزافه گوی حقوق بشر، این بار نیز سیاستی جز حمایت روزافزون از دست پرورده خوانخوار خود اتخاذ نخواهند کرد. اما بی شک این جنایت عظیم برای همیشه در اندیشه انسان های آزاده خواهد ماند و چنین کشتار وحشیانه و خون ریزی ددمنشانه ای با واکنش کوبنده امت اسلام به ویژه در ایران اسلامی و ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و دیگر آزادیخواهان جهان مواجه خواهد شد.

سازمان تبلیغات اسلامی ضمن ابراز انزجار از این جنایت هولناک، از امت واحده اسلام و نیز از دولت های اسلامی می خواهد تا وضعیت جدید و حساس منطقه را بیش از پیش درک نموده و برای رفع خطر این غده سرطانی که اینک دامنه دشمنی اش گسترده تر از پیش شده است اهتمام ورزند.

این سازمان با محکوم نمودن جنایات وقیحانه رژیم صهیونیستی در محاصره غذایی و دارویی غزه و کشتار وحشیانه انسانهای آزاده و شخصیت های ارزشمند و فرهیخته بین المللی در کاروان آزادی غزه، طی این اطلاعیه از عموم مسلمین جهان دعوت می نماید تا خشم و انزجار خویش را از آمریکای جنایتکار وفرزند نامشروعش اسرائیل غاصب اعلام و همبستگی خود را با مردم فلسطین تا آزادی قدس شریف ابراز دارند.
بازديد:1735| نظر(3)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت