« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

رمز توسعه در همدلی شيعه و سنی است | خبرها 13 ارديبهشت 1393
رمز توسعه در همدلی شيعه و سنی است

مولوی "عبدالحمید اسماعیل زهی" در خطبه های نمازجمعه این هفته مسجد مكی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: توسعه بدون امنیت پایدار متصور نیست و راه برقراری امنیت پایدار نیز تنها از طریق وحدت و همدلی سیستانی و بلوچ و شیعه و سنی امكان پذیر است.

وی افزود: اگر كسی تصور می كند سیستانی یا بلوچ بدون همدیگر می توانند موفق باشند اشتباه می كند زیرا توسعه و آبادانی منطقه در گرو همكاری و اتحاد مشترك این دو است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان از شرایط خوبی برخوردار است اما دشمنان نظام و ملت ایران كه از همدلی مردم نگران هستند، با ایجاد اختلاف و ناامنی می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان تصریح كرد: امروز در شرایطی زندگی می کنیم که اختلافات در میان مسلمانان زیاد شده است و عامل اصلی این اختلافات دشمنان هستند كه می خواهند ناامنی نقاط دیگر را به داخل كشور ما بكشانند اما ما اجازه چنین كاری را به دشمنان نمی دهیم.

مدیر دارالعلوم مكی اهل سنت زاهدان افزود: ما به نوبه خود بر اخوت و برادری تاکید می کنیم و قائل به تفاوت میان سیستانی و بلوچ نیستیم، شیعه و سنی را با یک چشم می بینیم و این سیاست ما نیست بلکه اعتقاد ما است.

وی افزود: هر کس بخواهد با ایجاد اختلاف، احساسات مردم را تحریک کند چه از طریق رسانه و چه راه های دیگر، دشمن ملت، اسلام و نظام است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان تاكید كرد: مسوولان نظام اسلامی و در راس آنان مقام معظم رهبری با تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی مخالف هستند و بارها این نوع اقدامات را محکوم کرده اند زیرا تفرقه افكنان، بدخواه ملت، کشور و نظام هستند.

وی تصریح کرد: كسانی كه دست به راهزنی، گروگان گیری و ناامنی می زنند از هر گروهی که باشند، مردم آنان را از خودشان نمی دانند و ملت و علما با او مخالف هستند و ناامنی و تفرقه افكنی نزد همگان محكوم است.

..........................
منبع: خبرگزاری تقریب
بازديد:1253| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت