« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

حکم اعدام برای رهبر اخوان المسلمین مصر و ۶۸۳ تن از مخالفان | خبرها 9 ارديبهشت 1393
حکم اعدام برای رهبر اخوان المسلمین مصر و ۶۸۳ تن از مخالفان

منابع قضایی و اامنیتی مصر روز دوشنبه اعلام کردند: دادگاهی در این کشور حکم اعدام "محمد بدیع" رئیس تخوان المسلمین مصر و ۶۸۳ تن از مخالفان این کشور را صادر کرده است.

یش از این نیز ۵۲۹ تن از حامیان اخوان را به اعدام محکوم شده بودند که پس از ارجاع به مفتی مصر، حکم اعدام ۳۷ تن از آنان تأیید شده بود.

این حکم در تاریخ حقوقی مصر بی سابقه است و بسیاری از خانواده‌های محکومان در اعتراض به این حکم در اطراف دادگاه تجمع کرده‌‌اند.

این احکام با واکنش های گسترده داخلی و خارجی مواجه شد که جدیدترین آنها پذیرش شکایت حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین نسبت به این احکام از سوی کمیسیون حقوق بشر اتحادیه آفریقا بود.

در پی برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر در تابستان گذشته، تظاهرات گسترده مخالفان کودتا همچنان ادامه دارد.

حکم اعدام برای رهبر اخوان المسلمین مصر و ۶۸۳ تن از مخالفان

هشداردبیر کل سازمان ملل درباره احکام اعدام در مصر

در بیانیه دبیر کل سازمان ملل متحد در این باره آمده است: انتشار اخبار مبنی بر اینکه یک حکم اولیه اعدام جمعی، امروز در مصر صادر شده است، نگرانی دبیر کل را برانگیخت. نخستین مورد صدور چنین احکامی مربوط به تاریخ ۲۴ ماه مارس بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حکم ها که به وضوح حاکی از رعایت نشدن معیارهای اولیه دادرسی عادلانه است، احتمالا باعث تضعیف دورنمای ثبات طولانی مدت در مصر خواهد شد. این موضوع به ویژه در خصوص احکام اعدام مصداق دارد.

دادگاهی در استان المنیا در جنوب مصر که حکم اعدام این ۶۸۳ تن را صادر کرده همچنین حکم اعدام ۴۹۲ نفر از مجموع ۵۲۹ نفری را که در مارس صادر کرده بود تغییر داد و به حبس ابد تبدیل کرد.

..........................
منبع: خبرگزاری تقریب
بازديد:1069| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت