« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

درخواست سعودی و امارات از الجزائر برای تروریستی خواندن اخوان المسلمین | خبرها 7 ارديبهشت 1393
درخواست سعودی و امارات از الجزائر برای تروریستی خواندن اخوان المسلمین

یک منبع دیپلماتیک الجزائری اعلام کرد که دو کشور سعودی و امارات از دولت الجزائر خواسته اند تا جماعت اخوان المسلمین را در لیست گروههای تروریستی قرار دهد.

این مقام آگاه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت : فرستاده گان کشورهای سعودی و امارات در سه ماه گذشته برای ایجاد فشار بر الجزائر و دستیابی به این هدف به این کشور سفر کرده اند.این مقام الجزائری به چگونگی ابزارهای این فشار اشاره ای نکرد اما گفت: سعودی و امارات از الجزائر خواسته اند تا قانونی مبنی بر تروریستی بودن جماعت اخوان المسلمین وضع کند و تحقیقاتی نیز پیرامون سرمایه داران و تجاری که منسوب به این گروه هستند آغاز کند.

این منبع افزود که رمطان لعمامره وزیر خارجه الجزائر در سفر اخیر خود به عربستان سعودی تصمیم کشورش را مبنی بر نپذیرفتن این پیشنهاد به اطلاع مقامات سعودی رسانده است.وی افزود : الجزائر از مقامات سعودی خواسته است تا لیست افرادی که در فعالیتهای تروریستی نقش داشته اند را به همراه دلائل ، مستندات و دستورات قضائی تحویل دهند اما تا به حال نه سعودی و نه امارات به این درخواست جوابی نداده اند.

گفتنی است حکومت مصر در ماه دسامبر گذشته جماعت اخوان المسلمین را گروه تروریستی اعلام کرد و پس از آن بلافاصله سعودی و امارات نیز جزء اولین کشورهایی بودندکه این گروه را تروریستی اعلام کردند. این دو کشور علاوه براین، بیشترین کمک مالی را بعد از برکناری مرسی به مصر کرده اند. اخیرا نیز انگلیس تحت فشار این دوکشور تحقیقاتی را در خصوص سرمایه ها و اعضای جماعت اخوان المسلمین آغاز کرده است.

.............
منبع: تابش
بازديد:1121| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت