« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

بيشتر آمريکايي ها:ارزش هاي اخلاقي در اين کشور مرده است | خبرها 27 ارديبهشت 1389
بيشتر آمريکايي ها:ارزش هاي اخلاقي در اين کشور مرده است طبق اين نظرسنجي که اوايل ماه جاري انجام شده و نتايج آن روز دوشنبه منتشر شد, 76 در صد از شرکت کنندگان وضعيت اخلاق در جامعه آمريکايي را رو به انحطاط توصيف کرده اند در حالي که فقط 14 در صد از آن ها گفته اند که اميدوارند ارزش هاي اخلاقي در اين کشور رو به بهبود بگذارد.

گالوپ اشاره کرده است در نظر سنجي مشابهي در سال هاي فاصله 2006 و 2008 بيش از 21 در صد از آمريکايي ها ابراز اميدواري کرده بودند که ارزش هاي اخلاقي در جامعه آمريکايي بهبود مي يابد.

پاسخ شرکت کنندگان در اين نظر سنجي در رابطه با معني ارزش هاي اخلاقي متفاوت بوده است اما اکثريت قاطعي از ان ها گفته اند که منظورشان از ارزش هاي اخلاقي, احترام به نظر و شخصيت و حقوق ديگران است و تقريبا همه اين افراد گفته اند که دليل انحطاط رو به افزايش اخلاقي در اين کشور نظام تربيتي حاکم بر خانواده هاي آمريکايي است .

اين شرکت کنندگان توضيح داده اند که به دليل مشغله هاي روز افزون که غالبا ريشه مالي دارند والدين آمريکايي قادر به تربيت درست فرزندان خود نيستند و فرصت در نظر داشتن آينده و سرنوشت کودکان خود را ندارند و عملا آنان را به حال خود رها کرده اند.

شايد بي جهت نباشد که در آمريکا کمتر زوجي به دنبال بچه دار شدن است چرا که مي گويند وقتي نمي توانيم به تربيت و رشد و تعالي بچه بپردازيم , دليلي ندارد که صاحب بچه شويم.

همان اندک رشد جمعيت در آمريکا هم بيشتر مربوط به مهاجران و بويژه اسپانيايي تبارهاي ساکن اين کشور است و حتي رشد جمعيت سياهپوستان آمريکايي هم متوقف شده است و در مورد سفيد پوستان اصلي آمريکا مي گويند که بزودي آنها در کشورشان از اکثريت مي افتند.

................................................
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)
بازديد:4463| نظر(128)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت