« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

سیر و سفر از شایسته‌ترین اعمال در نوروز است | خبرها 26 اسفند 1392
سیر و سفر از شایسته‌ترین اعمال در نوروز است

امام‌جمعه اهل‌سنت لافت قشم با بیان اینکه ایام نوروز فرصتی مناسب برای لباس عمل پوشاندن به دستور خداوند است که می‌فرماید در زمین سیر و سفر کنید تا نشانه‌های ما را ببینید اظهار کرد: سیر و سفر از شایسته‌ترین اعمال در نوروز است.

سیداحمد پوازی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و سال نو هجری شمسی ضمن تبریک پیشاپیش این ایام به رهبرفرزانه انقلاب و مردم شریف ایران اظهار کرد: ایام بهار و شکوفایی زمین درسی برای صاحب‌دلان و روشن‌دلان است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن‌کریم تشریح کرد: خداوند می‌فرماید در خلقت آسمان و زمین و رفت وآمد شب و روز نشانه‌ای از وجود پروردگاری بزرگ برای روشن‌دلان است.

امام‌جمعه اهل‌سنت لافت قشم با بیان اینکه این هستی خلقتی دارد اضافه کرد: خداوند همه را خلقت کرده و همه را برای اطاعت از خود فراخوانده است بنابراین همه مطیع او هستند و همه از او فرمان می‌گیرند پس سزاوار است که انسان هم مطیع باشد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز انسان باید به یاد خدا باشد و خدا را بر نعمت‌های فراوانش شکر کند افزود: فصل بهار، فصل‌ تازگی است و در این ایام صله‌ارحام یکی از بهترین اعمال است.

عضو شورای روحانیت قشم با بیان اینکه انسان باید در نوروز به زندگی امیدوار باشد، مانند گل‌ها و درختان شکوفه بزند و به کسانی که در زندگی مشکل دارند رسیدگی کنند تصریح کرد: سزاوار است در این ایام که زمین آباد و خرم می‌شود انسان نیز در خلقیات خود با خانواده و با دیگران تجدید نظر کند.

وی با بیان اینکه ایام نوروز فرصتی مناسب برای لباس عمل پوشاندن به دستور خداوند است که می‌فرماید در زمین سیر و سفر کنید تا نشانه‌های ما را ببینید اظهار کرد: از نشانه‌های خداوند مناطق مختلف آب‌و‌هوایی و همچنین زبان و رنگ، نژاد و منش‌های مختلف است که باید دید و به آنها احترام گذاشت.

..............
منبع: ایسنا
بازديد:1240| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت