« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

یونیسف: دو میلیون کودک سوری نیازمند حمایت روانی هستند | خبرها 21 اسفند 1392
یونیسف: دو میلیون کودک سوری نیازمند حمایت روانی هستند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل – یونیسف – می‌گوید تعداد کودکانی که در سومین سال جنگ در سوریه آسیب دیده‌اند، دو برابر شده است.

یونیسف در تازه‌ترین گزارشی که منتشر کرده نوشته است: “آمار کودکانی که از مارس سال گذشته تحت تاثیر این جنگ قرار گرفته‌اند از دو میلیون به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.”

یونیسف همچنان اعلام کرد که حدود یک میلیون کودک در مناطق و شهرهای محاصره شده به غذا، دارو و کمک‌های بشردوستانه دسترسی ندارند.

این صندوق خواستار پایان سریع خشونت‌‌ها و امکان دسترسی امدادگران به کودکانی شده که در شهرهای مناطق مختلف در محاصره هستند.

عدنان، کودک چهار ساله‌ای که با خانواده به لبنان رفته هنوز از جراحت صورت و فشارهای روحی که به او وارد شده در رنج است. مادر عدنانمی‌گوید: “او در تمام طول شب گریه می‌کند، از همه چیز می‌ترسد و حتی اگر برای لحظه‌ای او را تنها بگذاریم، وحشت زده می‌شود.”

براساس برآورد یونیسف دست کم دو میلیون کودک مانند عدنان نیازمند حمایت روان‌درمانی هستند.

آنتونی لیک، مدیر اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل گفت: “کودکان سوری در سه سال اخیر، دردناک‌ترین و طولانی‌ترین دوران زندگی خود را سپری کرده‌اند. آیا آنها باید یک سال دیگر را نیز در این وضعیت رنج بکشند؟”

این گزارش در مورد شرایط آینده پنج و نیم میلیون کودک داخل سوریه و یا در کمپ‌های پناهندگان در کشورهای همسایه هم هشدار داده است.

به گفته تهیه کنندگان این گزارش، خشونت و از هم پاشیدگی و نبود خدمات بهداشتی و آموزشی، فشارهای شدید روانی و آثار اقتصادی ناشی از جنگ بر خانواده‌ها از جمله مواردی است که آینده کودکان را به مخاطره می‌اندازد.

در کشورهای میزبان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار کودک سوری به عنوان پناهجو در کمپ‌ها زندگی می‌کنند که دسترسی محدودی به آب آشامیدنی، مواد غذایی مغذی و امکانات آموزشی دارند.

صندوق حمایت از کودکان برآورده کرده است که از هر ۱۰ کودک سوری یک نفر مجبور است کار کند و هر ۵ دختر سوری پناهجو در اردن یک نفر مجبور به ازدواج زودهنگام می‌شود.

براساس این گزارش در خلال سه سال جنگ در سوریه بیش از ۱۰ هزار کودک نیز جان خود را از دست داده‌اند.
بازديد:904| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت