« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

امیر قطر با درخواست خالد مشعل مخالفت کرد | خبرها 20 اسفند 1392
امیر قطر با درخواست خالد مشعل مخالفت کرد

امیر قطر درخواست خالد مشعل مبنی بر ترک دوحه به منظور جلوگیری از تیره‌تر شدن روابط قطر با عربستان سعودی را رد کرد. منبعی بلندپایه در جنبش حماس روز دوشنبه به روزنامه‌ی القدس العربی گفت: امیر قطر 'تمیم بن حمد آل ثانی' در خواست خالد مشعل مبنی بر ترک دوحه را نپذیرفته است.

منبع مذکور خاطرنشان کرد درخواست ترک دوحه از طرف رئیس دفتر سیاسی و سایر رهبران حماس مقیم قطر به منظور جلوگیری از شدت پیدا کردن اختلافات قطر با عربستان سعودی، امارات متحده‌ی عربی و بحرین در پی فرا خواندن سفیران سه کشور از پایتخت قطر عنوان شده است.

خالد مشعل در درخواست خود از امیر قطر به این نکته استدلال نمود که فشارهای مضاعف سه کشور بر قطر به منظور پشت نمودن این کشور به جنبش حماس و عدم حمایت مالی از آن و همچنین اخراج رهبران حماس از دوحه است.

روزنامه‌ی "القدس العربی" از طریق همان منبع مذکور مطلع شد که امیر قطر مخالفت قاطع خود با ترک دوحه از سوی رهبران سیاسی حماس را با اسماعیل هنیه که روز یکشنبه و به منظور بررسی بحران برق در نوار غزه و درخواست کمک، با امیر این کشور تماس گرفته بود، درمیان گذاشته است.

این منبع آگاه‌ یادآور شد در صورت موافقت امیر قطر با درخواست خالد مشعل و سایر رهبران حماس پس از ترک دوحه ، به‌ احتمال قوی آنان راهی بیروت یا خارطوم می‌شدند.

لازم به ذکر است عدم موافقت امیر قطر با ترک خاک این کشور از سوی رهبران حماس، با از سرگیری روابط مجدد میان این جنبش با جمهوری اسلامی ایران همزمان بود.

این منبع به این نکته اشاره نمود که علاوه بر از سرگیری روابط حسنه جنبش حماس با ایران، حضور رهبران حماس در دوحه و دریافت کمکهای مالی از آن کشور، از موارد اختلاف و عوامل تیرگی روابط این سه کشور با قطر است.

..........................
منبع: سایت اصلاح
بازديد:1013| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت