« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

منطقه آزاد دادِ بی پولی سر می دهد/ مردم جزیره قشم به نان شب محتاجند | خبرها 12 اسفند 1392
منطقه آزاد دادِ بی پولی سر می دهد/ مردم جزیره قشم به نان شب محتاجند

امام جمعه شهرستان قشم در حضور نماینده رئیس جمهوری از وضعیت نابسامان بهداشت و درمان قشم، مشکل آب جزیره، فقر مردم و برخی سیاست های مدیران منطقه آزاد در گذشته و حال، به شدت انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر قشم، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم، یکی از ویژگی های دولت تدبیر و امید را ایجاد ثبات و آرامش در جامعه ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد با تدبیری که دولتمردان تدبیر و امید در سایه رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب بکار خواهند بست انشاالله این وضعیت تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام جوکار در حضور نماینده رئیس جمهوری، مهندس اکبر ترکان، در تالار وحدت قشم گفت: قشم دارای نعمات و ذخائر فراوانی است که با وجود ثروت های خدادادی در این منطقه ما نباید حتی یک نفر انسان فقیر داشته باشیم وی تاکید کرد: نه فقط در این شهرستان بلکه به برکت این ثروت عظیم در جزیره قشم، ما در کل استان هرمزگان نیز نباید یک فرد نیازمند و فقیر داشته باشیم.

وی با انتقاد از سیاست های غلط مدیریتی که در سال های گذشته در این شهرستان حاکم بوده گفت: نه تنها از این منطقه فقرزدایی نشده بلکه محرومیت زایی شده است؛ وی همت بلند مسئولین فعلی دولت را در مبارزه با مفاسد اقتصادی قابل تقدیر دانست و گفت: تدبیر بلند و حمایت دولت می طلبد که با رانت خواری و فعالیت هایی که در تضاد با منافع مردم منطقه و منافع ملی باشد مبارزه کنند.

مردم قشم از حق مساوی برخوردار نیستند/ وضعیت قشم از آنچه مسئولین می گویند دردناک تر است

حجت الاسلام جوکار افزود: در این منطقه همه مردم از حق مساوی باید برخوردار باشند اما ما این وضعیت را نمی بینیم؛ وی با بیان اینکه وضعیت این منطقه از آنچه مسئولین گفتند دردناک تر است گفت: ما در روستاهایمان مشکل آب داریم، حتی شهر قشم، در محله ای که بنده به عنوان امام جمعه مشغول به خدمت هستم آب لوله کشی وجود ندارد و فاقد شبکه آب شهری است؛ وی ادامه داد: ما بعضی از مشکلات را شایسته نام جمهوری اسلامی و نام بلندآوازه قشم نمی دانیم؛ حجت الاسلام جوکار با بیان اینکه آب شرب خریداری می شود گفت در کدام شهر کشور قیمت آب از برق گران تر است؛ وی تصریح کرد: مردم از این آب شرب خریداری شده هم برای آشامیدن و هم مصارف دیگر با هزینه ای فوق العاده استفاده می کنند، وی گفت: اگر مردم قشم از درآمد بالایی برخوردار بودند این وضعیت گرانی آب در قشم اشکالی نداشت اما درآمد مردم به اندازه کافی نیست.

وی تصریح کرد: صرفنظر از عده ای که به فعالیت های اقتصادی مشغول هستند که باید هم برای توسعه منطقه انجام شود تا به تعریفی که از عنوان منطقه آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی قشم می شود، برسیم، اما درآمد اغلب مردم کفاف نمی دهد.

وضع معیشت مردم قشم را فقط خدا می داند

وی خطاب به مهندس اکبر ترکان معاون رئیس جمهوری، گفت: بنا به دستوری که جنابعالی برای ممنوعیت فروش زمین صادر کرده اید همگان بر این باور هستند که نظر شما بر فعالیت های اقتصادی و تجاری بدون وابستگی درآمدهای سازمان به فروش زمین است؛ وی با بیان اینکه منطقه آزاد قشم در حال حاضر داد بی پولی سر می دهد، ادامه داد: من فکر می کنم با این وضعیت تا بخواهیم به نقطه فعال صنعت و تجارت، دست یابیم، شاید به تبع این ممنوعیت منطقه آزاد دچار مشکل شود، چرا که زمین فروشی ممنوع شده، از سوی دیگر تجارت و صنعت هم به معنای واقعی آن در این منطقه انجام نمی شود، جوکار تصریح کرد: عده ای با استفاده از رانت ها و ارتباطات خاص بالا آمده اند و همه چیز را در دست گرفته اند و مردم در محرومیت به سر می برند. وی افزود: وضع مردم این منطقه را فقط خدا می داند، مردمانی در شهرها و روستاهای جزیره هستند که نان شب ندارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد قدرتمند داخلی، اقتصادی که ملت ما را قدرتمندتر و نیرومندتر می کند، وی افزود: تحقق امر، مستلزم این است که تجارت و صنعت و بازرگانی، آنچنان در این منطقه فعال شود که جزیره قشم تبدیل به مرکز تولید و صادرات کالا شود؛ وی با انتقاد از واردات کالاهای ناهنجار و ضدارزشی در قشم و ورود آن به کشور، این پدیده را به عنوان یکی از عوامل دین گریزی در جامعه توصیف کرد.

وی در ادامه در باره پل خلیج فارس گفت: اگر بنا نبوده کار شود چرا این همه سرمایه ملی هزینه شده است و اگر بنای بر کار کردن است باید هر چه سریع تر تصمیم گیری شود تا این همه سرمایه های ملی در هوای شرجی این منطقه از بین نرود، وی تاکید کرد: بی تردید با احداث پل خلیج فارس، قشم تبدیل به نقطه امیدی برای مردم منطقه و همه ملت ایران خواهد شد.

در قشم یک بیمارستان چند متری داریم که اسمش را بیمارستان گذاشته ایم

امام جمعه شهرستان قشم با تعابیری تند از وضعیت نابسامان بهداشت و درمان شهرستان قشم انتقاد کرد؛ حجت الاسلام جوکار گفت: ما در قشم یک بیمارستان چندمتری داریم که اسمش را بیمارستان گذاشته ایم، وی تصریح کرد: در اینجایی که اسمش را فقط گذاشتیم بیمارستان، تزریقات زن و مرد را تنها یک نفر انجام می دهد یعنی تفکیکی نیست و توان افزایش نیرو حتی به دو نفر نیست. وی افزود: این بیمارستان فاقد یک سونوگراف است و اگر زنان نیاز به سونوگرافی پیدا کنند باید به بیمارستان های بندرعباس مراجعه کنند. وی با اشاره به گفته های مدیرعامل سازمان مبنی بر عزم منطقه آزاد در تکمیل و بهره برداری از بیمارستان جدید با طرح این پرسش که امروز مردم قشم چه کار کنند، آیا حق مردم نیست که امروز از امکانات خوبی در این بیمارستان برخوردار باشند؟ گفت: آیا بهتر نیست امروز از این بیمارستان چندمتری که یک درمانگاه محله ای محسوب می شود با تخصیص امکانات حمایت شود؟

اخذ عوارض در اسکله پهل – لافت از بومیان قشم منطقی نیست/ شهروندان را معاف کنید

وی در بحث گذر موقت خودروهای پلاک منطقه آزاد قشم نیز که چندی است ممنوع شده، خواستار پیگیری مسئولین در آزادسازی عبور موقت خودروهای پلاک قشم شد.

امام جمعه قشم در بحث الحاق جزایر هرمز، هنگام و لارک به منطقه آزاد از مردم جزایر به عنوان پاسداران تنگه هرمز و پاسبانان مرزهای جغرافیایی و عقیدتی جمهوری اسلامی یاد کرد و خواستار توجه بیشتر به این مردم شریف شد.

حجت الاسلام جوکار در بخشی از این سخنرانی با بیان اینکه نگاه برخی از هموطنان به مناطق آزاد نگاه مناسبی نیست خواستار توجه به بحث فرهنگ در زیرساخت های مناطق آزاد شد.

امام جمعه شهرستان قشم در مورد اخذ عوارض ورودی از شهروندان که در اواخر دوره مدیریت سابق لغو شده بود و مجدداً چند ماهی است به روال گذشته برگشته و از ساکنین به مانند گردشگران عوارض ورودی اخذ می شود، با غیر منطقی خواندن آن گفت: مردمی که ساکن این منطقه هستند و در این شهر زندگی می کنند و گاه به سرزمین اصلی سفر می کنند به چه دلیل و منطقی باید از آن ها عوارض ورود اخذ شود؟

حجت الاسلام جوکار افزود: من همین جا از اعضای محترم هئیت مدیره و ریاست محترم تقاضا می کنم به برکت حضور مهندس ترکان، شهروندان قشم را از پرداخت عوارض معاف کنند.
بازديد:1034| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت