« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

كنفرانس بررسی مشكلات جهان اسلام در مكه مكرمه | خبرها 10 اسفند 1392
كنفرانس بررسی مشكلات جهان اسلام در مكه مكرمه

كنفرانس "مشكلات جهان اسلام، راهكارها و همبستگی اسلامی) فردا یكشنبه ۱۱ اسفند‌ماه با حضور بیش از ۳۰۰ شخصیت اسلامی و رؤسای جمعیت‌ها و مراكز اسلامی از سراسر جهان، در مكه مكرمه آغاز و تا روز سه شنبه ۱۳ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

این كنفرانس به بررسی راهكارهایی برای حل مشكلات ناشی از تفرقه و چند دستگی در میان امت اسلامی خواهد پرداخت.

دكتر عبدالله التركی، دبیركل اتحادیه جهان اسلام در این رابطه، ضمن هشدار نسبت به خطرات فتنه‌هایی كه در اثر درگیری‌های مذهبی و حزبی رخ می‌دهد، گفت: این فتنه‌ها منجر به نفوذ خشونت و تروریسم و بروز جنایات متعدد در جوامع اسلامی خواهد شد و وحدت امت اسلامی و همبستگی آنان را در معرض خطر قرار خواهد داد.

وی در خصوص این كنفرانس خاطرنشان كرد:‌ شركت كنندگان در كنفرانس مكه مكرمه در مورد موضوع همبستگی اسلامی به بحث و گفتگو خواهند پرداخت و در این راستا،‌ مشاوره و هماهنگی میان كشورهای جهان اسلام افزایش خواهد یافت.

التركی در پایان، پنج محور اصلی را برای كنفرانس مكه برشمرد و گفت: این محورها عبارتند از: همبستگی اسلامی؛ واجب شرعی و ضرورت امت اسلامی، همبستگی اسلامی؛ چالش‌ها و موانع، زمینه‌های مختلف همبستگی اسلامی، مسائل مورد بحث در همبستگی اسلامی، برنامه‌ها و پروژه‌های همبستگی اسلامی.

شایان ذكر است موضوعاتی چون "اقلیت‌های مسلمان و همبستگی اسلامی"، "مسئله فلسطین و یهودی سازی قدس" و "نقش زنان و جوانان در تحقق همبستگی اسلامی" از موضوعات فرعی این كنفرانس خواهند بود.

..................................
منبع: خبرگزاری تقریب
بازديد:1006| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت