« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

قرآن بهترین اسلحه برای مقابله با دشمنان اسلام است | خبرها 5 اسفند 1392
قرآن بهترین اسلحه برای مقابله با دشمنان اسلام است

حجت‌الاسلام و المسلمین مریدی قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات قرآنی طلاب مدارس علوم دینی اهل‌سنت استان با ابیان اینکه قرآن برای اصلاح، سعادت و خوشبختی انسان‌ها آمده است اظهار کرد: اسلام با قاریان و حافظان قرآنت جان دیگری می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) با استفاده از قرآن توانست اسلام را در جامعه نشر و رشد دهد افزود: پیامبراکرم(ص) توانست به مردم آن زمان اعلام بدارد که تنها دینی که مورد رضایت خداوند است اسلام می‌باشد.

رئیس کمیته تقریب مذاهب اسلامی هرمزگان با بیان اینکه در زمینه گسترش مفاهیم قرآنی باید تلاش شود تصریح کرد: یکی از کارهای زیبا و ارزشمند حفظ قرآن است که باید بیشتر تقویت و حمایت شود تا قرآن از مهجوریت خارج شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم‌دینی اهل‌سنت کشور برنامه‌های گسترده‌ای جهت شناسایی و حمایت از قاریان و حافظان قرآنی اهل‌سنت تدارک دیده است تشریح کرد: در مدت سه سالی که مسابقات قرآنی مدارس علوم دینی اهل‌سنت هرمزگان برگزار شد، مدارس همکاری خوبی در برگزاری این برنامه‌ها داشتند که لازم است اینجا از زحمات مدیر محترم و ارزشی مدرسه علوم دینی اهل‌سنت سلطان‌العلما بندرلنگه شیخ محمدعلی امینی تشکر و قدردانی شود.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با اشاره به اعزام طلاب، اساتید و مدیران مدارس علوم دینی اهل‌سنت هرمزگان به عمره مفرده در سال آتی اظهار کرد: برگزیدگان سومین دوره مسابقات قرآنی مدارس علوم دینی اهل‌سنت هرمزگان اگر بتوانند همچون سال‌های گذشته رتبه‌های اول کشوری را کسب کنند از سوی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌‎سنت هرمزگان به صورت رایگان به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه قرآن بهترین اسلحه برای مقابله با دشمنان اسلام است افزود: برای تقویت توان فنی و مفهومی برگزدیدگان مسابقات قرآنی مدارس علوم دینی اهل‌سنت برای حضور در مسابقات کشوری، دفتر امور اهل‌سنت هرمزگان کلاس‌های تقویتی و رفع اشکال قرآن برگزار خواهد کرد.

اضافه می‌شود: سومین دوره مسابقات قرآنی مدارس علوم دینی اهل‌سنت هرمزگان، سوم و چهارم اسفندماه با حضور 78 طلبه از سراسر استان در مدرسه علوم دینی اهل‌سنت سلطان‌العلما بندرلنگه برگزار شد.

..................................
منبع: دفتر نماينده ولي‌فقيه در امور اهل‌سنت هرمزگان
بازديد:1029| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت