« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

گروگان‌گیری و ایجاد ناامنی ظلم به اهل سنت و به ضرر ملت ایران است | خبرها 26 بهمن 1392
گروگان‌گیری و ایجاد ناامنی ظلم به اهل سنت و به ضرر ملت ایران است

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان ضمن محکومیت گروگان‌گیری و ایجاد ناامنی با هر انگیزه ای، آن را "ظلم بزرگی به جامعه اهل سنت" و "به ضرر ملت ایران" دانست.

وی با اشاره به حمایت دولت از سرمایه گذاری و سرمایه گذاران و اشتغال‌زایی و راه اندازی کارخانجات و رفع تورم ، نسبت به این سیاست ها اظهار خوشبینی کرد و گفت، استان و کشور ما به سوی آبادانی و پیشرفت گام برمیدارد.

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان به موضوع مذاکرات هسته ای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: الحمدلله با مذاکرات‌ اخیر و بازرسی از نیروگاههای کشور مشخص شد که ملت ایران دنبال فناوری صلح آمیز هسته ای است و برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای حق ملت ایران بوده و هیچ قدرتی حق ندارد عدم دسترسی به این فناوری را بر ملت ما تحمیل کند.

مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان در ادامه سخنانش بر لزوم "بکارگیری افراد بر حسب شایسته سالاری" تاکید کرد و گفت: انتظار ملت آن است که از توانمندان و شایستگان همه اقوام و مذاهب استفاده شود و استخدام‌ها بر حسب شایسته سالاری انجام گیرد و اینکه همه ملت ایران در مقابل قانون با یکدیگر برابر بوده و از همه توانمندان ملت در اداره مملکت و مراکز قدرت استفاده شود،که این مسئله می تواند امنیت پایدار و وحدت ملی را در پی داشته باشد.

مولوی عبدالحمید ضمن محکوم کردن گروگان‌گیری اخیر که تعدادی از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران به گروگان گرفته شده اند، افزود: در تمامی شرایط، به ویژه در شرایط کنونی کشور ، گروگان‌گیری و ایجاد ناامنی به هیچ وجه، درست نیست و گروگانگیری تحت هر شرایط و عنوان و انگیزه ای انجام گیرد نادرست است و ایجاد ناامنی مانع سرمایه گذاری سرمایه گذاران در استان می شود که این چیز به ضرر مردم استان، اعم از شیعه و سنی است.

وی تاکید کرد: کسانی که در داخل یا خارج از مرزها دنبال بمب‌گذاری، گروگان‌گیری و ایجاد هرگونه ناامنی هستند بدانند که ایجاد ناامنی ظلم بزرگی به جامعه اهل سنت بوده و به ضرر ملت ایران است و جامعه اهل سنت در سیستان و بلوچستان و در سطح ایران ناامنی و گروگانگیری را قبول نکرده و هر کسی که دست به گروگان‌گیری و ناامنی می زند را محکوم می کنند، افرادی که دست به گروگان‌گیری می زنند دوراندیشی ندارند.

وی افزود: توصیه خیرخواهانه بنده به گروگان‌گیران این است که دست از این کارها بردارند و گروگان‌ها را آزاد کنند اینها سربازان و مرزبانان جمهوری اسلامی بوده و خانواده آنها و همه ملت نگران آنها هستند و بنده خیرخواه همه شما و حتی خیرخواه مخالفان خود هستم و در مسیر خیرخواهی ملت ایران اعم از شیعه و سنی فکر می کنم؛ در کشور و استان ناامنی ایجاد نکنید. ما خواهان امنیت بوده و ناامنی را نمی پذیریم.

..................................
منبع: خبرگزاری تقریب
بازديد:1489| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت