« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

سرکوب علیه هواداران مرسی در مصر گسترش یافته است | خبرها 26 بهمن 1392
سرکوب علیه هواداران مرسی در مصر گسترش یافته است

دولت منصوب نظامیان در مصر سرکوب خود علیه هواداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده و اولین رئیس جمهور منتخب این کشور را تشدید کرده است.

مقامات قضایی مصر روز پنج شنبه (۲۴ بهمن، ۱۳ فوریه) دستور محاکمه‌ی ۲۴۲ تن از اعضای اخوان المسلمین را که در تاریخ ۴ دی ۱۳۹۲ (۲۵ دسامبر ۲۰۱۳) از سوی دولت سازمانی تروریستی اعلام شد صادر کرده‌اند.

به گفته‌ی این مقامات، ۱۷۰ نفر از شهر جنوبی اسیوط متهم به یورش و به آتش کشیدن تاسیسات دولتی هستند.

بعلاوه، ۷۲ معترض از استان البحیره نیز متهم به تلاش برای قتل و برگزاری اعتراضات غیرقانونی می‌باشند.

این محاکمه‌ها اخیرترین محاکمه‌ی دسته جمعی علیه هواداران محمد مرسی به شمار می‌آید.

مصر اوایل این ماه ده‌ها نفر از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام نقش داشتن در اعتراضات علیه برکناری مرسی محاکمه و به حبس محکوم کرد.

دادگاهی در شهر اسماعیلیه در شمال شرق مصر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ (اول فوریه ۲۰۱۴) سیزده نفر از جمله سه نفر از سران اخوان المسلمین را به شش سال حبس محکوم کرد.

این دادگاه متهمان را به وارد آوردن خسارت‌های عمدی به اموال عمومی و خصوصی در خلال اعتراضات ضد دولتی متهم کرد.

دادگاهی نیز در استان القلیوبیه در دلتای روی نیل ۳۲ نفر از هواداران رئیس جمهوری برکنار شده را به دو سال حبس محکوم کرد.

این معترضان همچنین هر یک به اتهام نقض قانون ضد تظاهرات به پرداخت جریمه‌ی ۷ هزار دلاری محکوم شدند.

مصز از ماه جولای گذشته و پس از آن که ارتش مرسی را برکنار، قانون اساسی را لغو و پارلمان را منحل کرد، صحنه‌ی ناآرامی های گسترده بوده است. ارتش همچنین عدلی محمود منصور، رئیس دیوان عالی قانون اساسی، را به عنوان رئیس جمهور موقت منصوب کرد.

سازمان عفو بین الملل ماه گذشته از مقامات مصر به خاطر استفاده از خشونت بی‌سابقه علیه معترضان و نقض گسترده‌ی حقوق بشر انتقاد کرد.

براساس اعلام این گروه که مقر آن در لندن می‌باشد، از زمان برکناری مرسی و در خلال ناآرامی‌های سیاسی، یک هزار و ۴۰۰ نفر کشته شده‌اند که بیش‌تر قربانیان به خاطر استفاده نیروهای امنیتی از زور مفرط علیه معترضان، جان خود را از دست داده‌اند.
بازديد:969| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت