« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

نمایش هنر معماری مساجد جهان اسلام در امارات | خبرها 20 بهمن 1392
نمایش هنر معماری مساجد جهان اسلام در امارات

تابلوهایی با موضوع هنر معماری مساجد مشهور جهان اسلام در قالب نمایشگاهی در دانشگاه «شارجه» امارات به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه «هنر معماری اسلامی و تزئینات آن» درتاریخ 15 بهمن با همکاری گروه تاریخ دانشکده ادبیات و علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه «شارجه» امارات در این دانشگاه آغاز شد.

صلاح طاهر الحاج، معاون امور اجتماعی دانشگاه شارجه این نمایشگاه را افتتاح کرد و در مراسم افتتاحیه گروهی از مسئولان دانشگاه حضور داشتند.
این نمایشگاه در راستای شانزدهمین جشنواره هنرهای اسلامی شارجه برگزار شده است و در آن 65 تابلو که هنر معماری اسلامی را به تصویر کشیده، در معرض دید عموم قرار گرفته است.
در این تابلوها، هنر معماری اسلامی مساجد بزرگ شارجه و تعدادی از مساجد مشهور جهان اسلام به نمایش گذاشته شده و آثار عرضه‌شده بیانگر نوآوری‌های به کار رفته در نوع معماری و تزئینات اسلامی در این مساجد است.
در بخشی از این نمایشگاه نیز آثاری از علیاء عبدالله اجتبی، از دانشجویان اماراتی به نمایش درآمده که در آن تصاویری از موزه خوشنویسی شارجه به نمایش گذاشته شده است.
بازديد:1371| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت