« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

برگزاری گردهمایی مسلمانان در بنگلادش | خبرها 7 بهمن 1392
برگزاری گردهمایی  مسلمانان در بنگلادش

بیش از سه میلیون مسلمان از سراسر جهان در شهر «تونگی» در شمال «داکا»، پایتخت بنگلادش، گردهم آمدند تا مراسم سالانه «گردهمایی بزرگ مسلمانان» را برگزار کنند.

شرکت‌کنندگان در این گردهمایی که روز جمعه، ۴ بهمن، آغاز به کار کرد، ضمن اقامه نماز‌ جماعت و دعا در سخنرانی‌های مختلفی که برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

گردهمایی مسلمانان در بنگلادش که گفته می‌شود، بعد از حج دومین گردهمایی بزرگ مسلمانان است، از سال ۱۹۴۶ به همت جماعت تبلیغی که در بنگلادش و دیگر مناطق شبه قاره فعالیت دارد، برگزار می‌شود.

این گردهمایی به دلیل مسائل امنیتی و خشونت‌های انتخاباتی اخیر در این کشور آسیای جنوبی امسال برای اولین‌بار در دو مرحله برگزار می‌شود.

مرحله اول این گردهمایی ۶ بهمن، با برپایی آخرین نماز جماعت به کار خود پایان خواهد داد.

مرحله دوم ۱۱ تا ۱۳ بهمن‌ماه در همین مکان برگزار خواهد شد.

بنگلادش با ۱۵۴ میلیون جمعیت که حدود ۹۰ درصد آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، سومین کشور پرجمعیت اسلامی است.
بازديد:1016| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت