« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

درگذشت چهار تن از طلاب مجتمع علمی سلطان العلماء بندرلنگه طی حادثه رانندگی | خبرها 5 بهمن 1392
درگذشت چهار تن از طلاب مجتمع علمی سلطان العلماء بندرلنگه طی حادثه رانندگی


وَمَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا (100نساء)
وکسی که از خانه اش خارج می شود به سوی خدا و رسولش ، سپس در اين راه از دنيا رود، پس پاداشش بر خدا است و خداوند بسيار بخشنده و مهربان است.
قال رسول الله، صلى الله عليه وسلم: من خرج في طلب العلم، فهو في سبيل الله حتى يرجع.
پيامبر خدا(ص) فرمودند: کسی که در راه کسب علم از خانه اش خارج شود در راه خدا است تا زمانی که به خانه اش برگردد.
درگذشت عثمان خورسند ، محمد صالحی ، عبدالبصير نيکزاد، عبدالهادی علی نيا ؛ چهار تن از طلاب مجتمع علمی فرهنگی سلطان العلماء بندرلنگه طی حادثه رانندگی در مسير برگشت از خانه به مدرسه دينی را به خانواده و همشهريان و دوستان و تمامی طلاب و مدرسين مجتمع تسليت عرض می نماييم.خداوند همه اين عزيزان را در زمره شهدا و صالحين قرار دهد.

در این حادثه دلخراش، کامیون میکسر پس از واژگون شدن بر روی خودرو پژو جان چهار تن از طلاب مجتمع علمی فرهنگی سلطان‌العلما بندرلنگه که همگی از روستای توریان قشم بودند را گرفت.

این طلبه‌ها در حال برگشت از خانه به مدرسه دینی بودند، دیگر سرنشینان این خودرو جهت مداوا به بیمارستان بندرلنگه اعزام شدند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم در مراسم تشییع جنازه این طلاب که بیش از 5 هزار نفر از اقصی نقاط قشم حضور داشتند اظهار داشت: این امر تصمیم الهی است که ما انسان‌ها حکمت آن را نمی‌دانیم و خداوند اعلام کرده که بندگان خود را در مقابل از دست دادن جان و مال مورد آزمایش قرار می‌دهد.

وی افزود: خداوند گویا آنها را برای خودش دست‌چین و انتخاب کرده و پروردگار به کسانی که در هم چنین مصیبت‌هایی دچار می‌شوند با دو نکته خود را تسلی می‌دهند، اول اینکه همه ما متعلق به خداوند هستیم و تمام نسبت‌ها از جمله پدر، پسر، مادر و خویشاوند روابطی است که خداوند برای بشر قرار داده و هیچ گونه ملکیتی نمی‌تواند باشد و ملکیت واقعی متعلق به پروردگار است.

خطیبی بیان داشت: برای خداست آن چه را که داده و آن چه را گرفته و زمانی که اجل انسان فرا می‌رسد یک لحظه هم جلو و عقب نخواهد شد و ما انسان‌ها بر اساس آن حکمت زندگی می‌کنیم و از دنیا می‌رویم.

وی ادامه داد: تسلی دیگری که خداوند بشارت داده این است که ما به سوی او بر خواهیم گشت یعنی دنیا جای امتحان بوده و جای ماندگاری و جای بقا نخواهد بود و دیر یا زود به آخر خط خواهیم رسید و لی در نهایت به جهان آخرت خواهیم رفت و در پیشگاه خداوند حاضر خواهیم شد.

امام جمعه اهل سنت قشم خاطرنشان کرد: آنهایی که در مقابل مصیبت‌ها صبر پیشه کنند و در مقابل نعمات شکر گزار باشند اجر و پاداش خود را بی حساب دریافت خواهند کرد و بزرگ‌ترین پاداش بستگی به بزرگی مصیبت دارد و هر چه مصیبتی بزرگ‌تر باشد اجر و پاداش بیشتری نصیبشان خواهد شد.

درگذشت چهار تن از طلاب مجتمع علمی سلطان العلماء بندرلنگه طی حادثه رانندگی
بازديد:2917| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت