« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

حفظ میراث فرهنگی هدف سازمان منطقه آزاد قشم است | خبرها 5 بهمن 1392
حفظ میراث فرهنگی هدف سازمان منطقه آزاد قشم است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: حفظ آیین های و میراث فرهنگی هدف و برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم است .

عبدالجواد کمالی افزود : برافراشتن بادبان ها در لافت نماد از دریانوردان و مردمان این جزیره است که با کشتی ها به سرزمین های دیگرسفر های طولانی می کردند.

وی اظهار داشت: این مراسم با قدمتی بیش از ۵۰۰ سال با مدح و ستایش پیامبر و ائمه شروع می شود وبا برافراشته شدن بادبان ها سفر دریانورردان آغار می شود .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم شهرلافت را مرکز میراث فرهنگی و آثار باستانی دانست و تاکید کرد :منطقه آزاد قشم به دنبال ثبت ملی شدن مراسمات موسیقی عزوا و بادبان کشی در جزیره قشم است .

وی گفت : منطقه آزاد قشم میراث فرهنگی و مراسمات آیینی و آیین های میراث فرهنگی را حفظ می کند .

وی در ادامه به برنامه های هفته گردشگری در قشم اشاره کرد و افزود: فعالان برگزاری هفته گردشگری قشم ظهر روز جمعه در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شرکت خواهند کرد و بعدازظهر این روز مسابقات شتر سواری برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم ؛ یاد آورشد: در سه روز پایانی هفته گردشگری قشم نیز چند برنامه شامل کنفرانس خبری ویژه با حضور خبرنگاران و مسئولان حوزه گردشگری سازمان منطقه آزاد و دیدار با امام جمعه شهرستان قشم، افتتاح پروژه های مربوط به این هفته در حوزه صنایع دستی و گردشگری و پایان بخش برنامه های هفته گردشگری قشم و روز دوشنبه هفتم بهمن ماه نیز به نشست هم اندیشی با فعالان عرصه گردشگری در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار خواهد شد.

بنا به این گزارش ، هفته گردشگری قشم (اول تا هفتم بهمن ماه) در تقویم گردشگری کشور به ثبت رسیده و همه ساله ویژه برنامه هایی همزمان با آغاز این هفته در جزیره زیبای قشم برگزار می شود.

حفظ میراث فرهنگی هدف سازمان منطقه آزاد قشم است

حفظ میراث فرهنگی هدف سازمان منطقه آزاد قشم است

حفظ میراث فرهنگی هدف سازمان منطقه آزاد قشم است

حفظ میراث فرهنگی هدف سازمان منطقه آزاد قشم است
بازديد:1510| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت