« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

سومین همایش وحدت و بیداری اسلامی در بندرعباس برگزار شد | خبرها 25 دي 1392
سومین همایش وحدت و بیداری اسلامی در بندرعباس برگزار شد


سومین همایش وحدت و بیداری اسلامی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعت، طلاب و اساتید مدارس علوم دینی، روحانیون و معتمدین شیعه و اهل‌سنت در سه‌شنبه 24 دی در سالن شهرک مروارید بندرعباس برگزار شد.

علی علامه‌زاده دبیر همایش وحدت و بیداری اسلامی در بندرعباس در این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش در واقع تحکیم وحدت بین مذاهب اسلامی در سراسر جهان اسلام به ویژه در ایران اسلامی و بررسی تبیین گفتمان وحدت و کالبد شکافی آثار و عواقب فروپاشی اتحاد اسلامی است.

برگزاری سمینارها و همایش ها در واقع با هدف هم اندیشی و گفت و گو برای یافتن راه های بیداری اسلامی و اوج گرفتن آن برای رسیدن به اهداف و آرمان های نهضت اسلامی است.

دبیر همایش وحدت و بیداری اسلامی در بندرعباس گفت: غرب از اتحاد و بیداری اسلامی وحشت دارد و تلاش می کند بین مسلمانان تفرقه بیندازد.

وی درادامه بیان داشت: مسلمانان باید در مقابل توطئه های دشمنان هوشیار باشند و مواظب هرگونه تحرکی که موجب تفرقه و اختلاف می شود باشند تا دشمن نتواند از سادگی و غرض ورزی برخی از مزدوران خود در منطقه علیه جهان اسلامی اقدام کند.

دبیر برگزاری این همایش یادآورشد: برخورد دو گانه غرب در مورد مسائل اسلام از جمله بیداری اسلامی نشان دهنده این است که آنها به چیزی جز منافع پلید خود نمی اندیشند.

علامه زاده گفت: استفاده ابزاری از واژه حقوق بشر و موضوع های مشابه و همراه کردن فریب خوردگان و چند کشور به ظاهر مسلمان از جمله آمال بشریت در عصر حاضر است.

وی اضافه کرد: بیش از 60 سال است که فجیع ترین جنایت های بشری در سرزمین های اشغالی به دست صهیونیست ها علیه مسلمانان انجام می شود اما هیچ یک از سازمان های حامی صلح حقوق بشر جرات بیان و طرح این مساله را ندارند.

سید عبدالباعث قتالی امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس با استقبال از برگزاری این همایش ، گفت:آنچه امروز ما را دور هم جمعه کرده میلاد پر برکت حضرت رسول اکرم (ص) است.

قتالی از نتایج سیاسی وحدت به بیداری کشورهای اسلامی اشاره و یادآورشد: رهبری داهیانه و روشنگرانه حضرت آیت الله خامنه ای این وضعیت را نورانی تر کرده طوریکه موجب شده تاملت ایران برای همه جهانیان الگو و نمونه باشد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ابراز امیدواری کرد که در دولت تدبیرو امید شاهد فضای بهتری در زمینه وحدت عملی مذاهب اسلامی باشیم.

قتالی بهترین راه رسیدن به وحدت عملی را عمل به سیره رسول خدا و مطاالعه در همه زوایای سیرت او و تطبیق آن با زندگی خودمان دانست و گفت: زندگی و فرمایشات پیامبر عظیم الشان اسلام را بایستی سرلوحه کارهایمان قرار دهیم زیرا همه آنها نتیجه مهربانی. رحمت و عاطفه اسلامی است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس یادآورشد: برخلاف عملکرد بعضی از فرقه ها که امروز شاهد عملکرد نابجا و نابخردانه آنان در بمب گذاری کشورهای عراق. سویه و مصر و پاکستان هستیم اسلام دین رحت و مغرفت و بخشایش است.

قتالی یاد آور شد: چگونه میشود با خشونت و ایجاد فضای تکفیری یکدیگر را به باد انتقاد و متهم قرار دهیم و بر خلاف قوانین شرع مقدس اسلام مجازات صحرایی برای برداران مسلمان خود قرار دهیم.

وی تاکید کرد: اگر رسول خدا الان در بین ما حاضر بود با رهبران گروههای تکفیری و حامیان آنان چه برخوردی می کرد و آیا این وضعیت برای رسول خدا قابل تحمل است.

درادامه این همایش مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هرمزگان نیز درسخنانی تفرقه و تفرقه انگیزی را خدمت به شیطان ذکر کرد و گفت: تفرقه انگیز را شیطان زودتر از همه شکار و به دام می اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی از قضاوت بدون آگاهی؛ بی بصیرتی، توجه نکردن به زیربناها از جمله قرآن و اهل و بیت بعنوان عوامل اصلی تفرقه در بین مسلمانان نام برد و گفت: وحدت جز مقوله های اعتقادی به حساب می آید.

امام جمعه اهل سنت بندر تاریخی لافت نیز از حضرت محمد (ص) بعنوان پیامبر رحمت نام برد و گفت: وحدت نیز به نوعی رحمت است که بنیانگذار جمهوری اسلامی سنگ بنای آن را گذاشت و امروز شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز پیگیری آن است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه بیداری اسلامی آغاز شده است نه بیداری عربی افزود: در لیبی و مصر اسلام حرکت کرد و به پیروزی رسید اما محمد مرسی غرب گرا پرچم دار حکومت اسلامی شد و به گونه ای عمل کرد که اگر قبلا اخوان المسلمین مورد احترام ملت ها بود بخش عظیمی از نفوذ خود را از دست داد اما انقلاب مصر حرکتی اسلامی بود.

وی تصریح کرد: تجربه مصر، تونس و لیبی تجربه بسیار خوبی است و اگر خارج از تعصبات تحلیل شود حرکت اسلامی در جهان عربی شکست و یا تا نیمه شکست خورده است و باید این حقیقت تلخ را بپذیریم.

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: حرکت در مصر که کانون اندیشه اخوان بود شکست خورد و باید این حرکت ها را بررسی کرد تا بتوانیم به چرایی نرسیدن آنها به اهدافشان برسیم.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی با اشاره به جایگاه اسلام در قرآن افزود: قران به صراحتا به جامعه اسلامی گفته است که شما برترید و آن روزگار جامعه اسلامی خیلی کوچک بود و این نشان دهنده این است که در جامعه اسلامی شرایطی وجود دارد که آنها را برتر می کند.

نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: داشتن شناسنامه اسلامی ملاک مسلمان بودن نیست، قران روشنگر است و ابهامی در آن نیست که کتاب هدایت در همه زمینه ها است و در انتخاب شکل حکومت باید قرآن به عنوان محور قرار گیرد.

آیت الله نعیم آبادی گفت: برای تغیر گوشه ای از بیت المقدس دنیا به فریاد می آید اما آل سعود مکه و مدینه را ویران کرده اند به گونه ای که خانه خدیجه و پیامبر پیدا نمی شود اما مسلمانان اعتراضی نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی از درون خالی شده و باور خود را از دست داده است افزود: در حالی که غزه با این همه کوچکی اسرائیل را از بین برده است اما اسلام صلح را از موضع قدرت می پذیرد و نه ضعف و همچنین شرط اول پذیرش اسلامی پذیرش برتری است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری ار سخنان خود گفت: در حکومت های اسلامی عربی، حکومتی وجود ندارد که انسانی آگاه به اسلام در راس آن باشد و قدرت در دنیای عرب در دست قدرتمندان نا آگاه و خائن است و علمای دینی هم نمی توانند به حکومت های خود چیزی بگویند که به قبای آمریکا بر بخورد.

آیت الله نعیم آبادی افزود: آگاهی ناقصی در دنیای اسلام به وجود آمده است و جهان اسلام به نتیجه ای رسید که خیلی از افراد را کنار بگذارد اما بازهم جایگزین درستی برای آنها نداشت و تنها اسم ها بود که تغییر کرد.

وی تصریح کرد: برای شکل گیری بیداری اسلامی باید بپذیریم که ما یک امت برتریم و با کنار رفتن حاکمان فاسد و روی کار آمدن حاکمان آگاه بیداری اسلامی شکل می گیرد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه تنگ نظران در داخل و خارج با برگزاری نشست های وحدت بخش مخالف اند گفت: احترام شیوه های مختلفی دارد و در هر قومی به شکل خاصی است و از نظر ما هفته وحدت احترام به پیامبر اکرم (ص) به شیوه ما می باشد.

آیت الله نعیم آبادی اسلام مانده در زمان پیامبر (ص) را به شیوه گذشته قابل ترویج ندانست و خاطر نشان ساخت: اسلام را باید با حفظ محتوا و به روز و به هر شکل ممکن تبلیغ کرد و اسلامی که متهجرین تبلیغ می کنند به هیچ دردی نمی خورد.

وی تصریح کرد: در حکومت اسلامی واقعی به برکت رهنمود های مقام معظم رهبری عالمان شیعه و سنی در کنار همدیگر می نشینند و هرچه داریم از برکت حاکمیت فقیه عادل استٰ.

نماینده ولی فقه در هرمزگان افزود: احیای فرقه هایی که در اسلام جایی ندارند و روح ملی گرایی خطری برای وحدت اسلامی است و ما اعلام می کنیم که پیرو دین محمد (ص) هستیم و نه کورشی و شاهنشاهی و این اجتماعات کثیر به نام پیامبر اسلام جمع شده اند و به نام کورش نمی توان جماعتی را جمع کرد.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به ایجاد وحدت بین عالمان دینی شیعه و سنی گفت: عالمان دینی سعی کنند با پرهیز از بداخلاقی، از یکدیگر حمایت کنند و به اختلافات دامن نزنند تا مردم به انقلاب امیدوار باشند.

شیخ سید احمد پوازی در سومین همایش وحدت و بیداری اسلامی در بندرعباس اظهار کرد: علمای شیعه و اهل سنت در این هفته گرد هم می آیند و با تفکرات و نگرش های خود بیشتر آشنا می شوند.

وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری پیرامون اهل سنت، تصریح کرد: بر خلاف تصورات کسانی که خارج از کشور هستند، همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری برای تحقق وحدت و همدلی بین مسلمانان تلاش می کنند و وظیفه ما علماست که در این زمینه سعی بیشتری داشته باشیم.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هرمزگان نیز درسخنانی تفرقه و تفرقه انگیزی را خدمت به شیطان ذکر کرد و گفت: تفرقه انگیز را شیطان زودتر از همه شکار و به دام می اندازد

...............................
منبع: روابط عمومي دفتر نماينده ولي‌فقيه در امور اهل‌سنت هرمزگان
بازديد:1630| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت