« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

رعايت وحدت تكليفی همگانی است | خبرها 14 دي 1392
رعايت وحدت تكليفی همگانی است


مولوی "عبدالحمید اسماعیل زهی" در خطبه های این هفته نماز جمعه مسجد مكی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز، جهان اسلام بیش از هر شرایطی نیاز به وحدت و آرامش دارد، همه سخنرانان و گویندگان، اعم از شیعه و سنی، و همه رسانه ها باید در جهت تفرقه سخنی به میان نیاورند، بلکه در مسیر وحدت گام بردارند.

وی با اشاره به برخی سخنان مطرح شده در مراسم نماز جمعه هفته گذشته تهران و به میان امدن نام ام المؤمنین حضرت عائشه صدیقه- رضی الله عنها ، با بیان گوشه ای از مناقب و فضایل حضرت عائشه و سایر امهات المؤمنین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هر نوع اهانت به ازواج مطهرات، صحابه پیامبر و اهانت به اهل سنت و سایر فرق اسلامی را حرام اعلام کرده اند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان تاكید كرد: توصیه بنده به تمام کسانی كه دارای اختلافات جناحی و فرقه ای و گرایشی هستند، آن است که اینگونه مسایل را مراعات نمایند و اختلافات خود را به بزرگان صدر اسلام ارتباط ندهند.

وی افزود: ما به هیچ حزب و جناحی وابسته نبوده، بلکه خیرخواه تمام احزاب و جناح‏ها و همه مسلمانان هستیم لذا توصیه بنده به همه جناح‏ها، این است که اختلافات جناحی را کنار گذاشته در فکر پیشرفت اسلام و آبادانی کشور باشید.

وی تصریح كرد: مسایل در چارچوب عقل و منطق و قانون حل و فصل شوند و همه ما باید قانون را مراعات کنیم و نباید در این شرایط اخوت و برادری اسلامی را فراموش نماییم.

...........................
منبع: خبرگزاری تقرییب(تنا)
بازديد:1109| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت