« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مسلمان شدن یک دختر یهودی | خبرها 9 دي 1392
مسلمان شدن یک دختر یهودی


شفا یافتن یک دختر ۲۰ ساله یهودی، او را به تحقیق در مورد دین مبین اسلام و آشنایی با این دین و ورودش به مرکز مطالعات دار السلام واداشت.

این دختر عایشه نام دارد که در سال ۲۰۰۸ برای دیدن دوستش وارد یک شهرک عربی در فلسطین اشغالی شد و در راه برگشت به محل سکونت خود یک کتابچه به زبان عبری و با موضوع آموزه های اسلامی پیدا کرد. این کتابچه “راه سعادتمندی” نام داشت.

وی این کتاب را نگه داشت، ولی به آن توجهی نکرد، پس از مدتی بیمار شد تا اینکه بیماریش شدت یافت و همین مساله او را به خواندن این کتابچه واداشت؛ مطالب این کتاب به حدی سودمند بود که به او آرامش و اطمینان خاطر بخشید.

وی آرام آرام با گروهی از دعوتگران فلسطینی ساکن داخل آشنا شد که در مرکز مطالعات دار الاسلام فعالیت می کردند.

عایشه توانست از محضر این دعوتگران نهایت استفاده را بکند و بر اطلاعات خودش در مورد اسلام بیفزاید، مطالعات عمیق او موجب تقویت ایمان قلبی او شد.

وی در مصاحبه با پایگاه خبری “الجزیره نت”، یادی از لحظه مسلمان شدن کرد و های های گریست و به همین خاطر نتوانست احساساتش را به صورت کامل بیان کند.

عایشه تصریح کرد: « احساس می کنم که دوباره به دنیا آمده ام و عنایات ربانی شامل حال من شده است، آموزه های پاک و ناب و والای دین اسلام مرا به راه رستگاری و هدایت سوق داد.»

عایشه به همراه خانواده اش زندگی می کند، این خانواده هیچ شناختی نسبت به دین مبین اسلام ندارد، فقط پدرش از تصمیم عایشه برای مسلمانان شدن حمایت کرد، وی این تصمیم را از روی باور اتخاذ کرد، او به سلاح ایمان مسلح است و مجدانه می کوشد تا آموزه های اسلام را یاد بگیرد، این در حالی که است که با چالش های اجتماعی و محیطی فراوانی مواجه است.

وی با الگوبرداری از اعضای این مرکز مطالعاتی یک جریانی را برای مسلمان کردن یهودیان به راه انداخته است .

.....................
منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین
بازديد:1148| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت