« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

سومین گردهمایی بزرگ مسلمانان در هندوستان برگزار شد | خبرها 27 آذر 1392
سومین گردهمایی بزرگ مسلمانان در هندوستان برگزار شد


گردهمایی جهانی سالانه نهضت جماعت تبلیغ همچون سال‌های گذشته در شهر «بوپال» هندوستان برگزار شد و دوشنبه بیست‌وپنجم آذر به کار خود پایان داد.

بیش از یک میلیون مسلمان از سراسر جهان در شصت‌وششمین گردهمایی بین‌المللی جماعت تبلیغ در شهر مرکزی بوپال (Bhopal) شرکت کردند. این گردهمایی که «عالمی تبلیغی اجتماع» نامیده می‌شود پس از حج و گردهمایی سالانه تبلیغ در بنگلادش، بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان محسوب می‌شود.
“یوسف خان” یکی از شرکت‌کنندگان در بزرگترین گردهمایی مسلمانان در هند به خبرنگار «آن‌اسلام» گفته‌ است: «من اینجا آمده‌ام تا در مورد اسلام بیشتر بیاموزم. اگرچه من در خانواده ‌ای مسلمان به دنیا آمده‌ام، اما هرگز نمی‌دانستم اسلام راستین چیست.»

“احمد کمال” اهل جنوب هندوستان که در این گردهمایی پر فیض شرکت کرده ‌است، می‌گوید: «خداوند به ما نعمت زندگی را عطا کرده‌است؛ اکنون تصمیم با ماست که چگونه آن را بگذرانیم. زندگی ما باید وقف اصلاح و بهبود وضعیت دیگر انسان‌ها باشد. من در این محل آموختم که چگونه می‌توانم یک مسلمان واقعی باشم.»

در این گردهمایی سه‌ روزه که توسط جماعت دعوت و تبلیغ هندوستان برگزار شد، هزاران شهروند مسلمان از کشورهای سریلانکا، بنگلادش، اندونزی، مالزی، برونئی، آفریقای جنوبی، عراق، عربستان سعودی، اردن، کویت، امارات متحده عربی، یمن، آمریکا، فرانسه، تایلند، مراکش و کشور میزبان گردهم آمدند تا به تزکیه درون خود بیشتر بپردازند و برای اصلاح دیگر انسان‌ها تلاش نمایند.

“مولانا سعد”، یکی از علمای برجسته هندوستان و از رهبران نهضت جماعت تبلیغ تأکید کرده ‌است: «مسلمانان باید راهی را در پیش بگیرند که پیامبر اسلام ـ علیه ‌السلام ـ به آنها نشان داده ‌است. مسلمانان باید آموزه‌های راستین اسلام را فرا بگیرند و وقت بیشتری صرف کنند تا دین خود را بیاموزند و درک نمایند.»

گردهمایی سالانه دعوت و تبلیغ در بوپال که در زمینی به مساحت ۱۷۵ هکتار برگزار شده بود، با دعای اجتماعی یکی از علمای حاضر به پایان رسید.

«جماعت دعوت و تبلیغ» یک جنبش دینی و اصلاحی غیرسیاسی است که در سال ۱۹۲۶م. توسط مولانا محمدالیاس کاندهلوی ـ رحمه الله ـ در هندوستان پایه ‌گزاری شده و از آن زمان تا کنون به فعالیتهای اصلاحی و تربیتی خویش مبادرت می ورزد و نقش مؤثر و مفیدی در اصلاح افراد جامعه ایفا نموده است.

منبع: سنت آنلاین
بازديد:1236| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت