« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

اهل سنت باید در تهران مسجد، اجتماع و نماز جمعه داشته باشند | خبرها 21 آذر 1392
اهل سنت باید در تهران مسجد، اجتماع و نماز جمعه داشته باشند


علی مطهری دوشنبه شب که به مناسب روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران حاضر شد در این نشست به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

مطهری در پاسخ به سئوال یکی از حضار که چرا در تهران مسجدی برای اهل تسنن در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: مسئله ایجاد مسجد برای اهل تسنن سال‌ها است که مطرح است و من مخالف این رویه هستم اهل سنت نیز باید یک مسجد داشته باشند اجتماع و نماز جمعه داشته باشند.

وی با اشاره به سخت‌گیری‌های که دولت عربستان در قبال شیعیان در عربستان انجام می‌دهد، گفت: اگر ما نسبت به عملکرد عربستان انتقاد داریم خودمان در کشور اعمال خلاف آنها را انجام ندهیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: در تهران کلیسا وجود دارد و یک مسجد نیز به نام اهل تسنن داشته باشد ولی باید مراقب افکار وهابیت باشیم.

وی با اشاره به موارد اختلاف شیعه و سنی بیان داشت: ما با اهل تسنن اشتراکات زیادی داریم و باید تندروی‌ها را کنار بزنیم و رفتارمان را درست کنیم.

.......................
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
بازديد:1246| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت