« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

علما حافظان مرزهای فکری جامعه هستند | خبرها 14 آذر 1392
علما حافظان مرزهای فکری جامعه هستند

آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس در گردهمایی هم اندیشی علما و روحانیون شیعه و سنی موسوم به کارگاه آموزشی شناخت وهابیت با طرح این سوال که چه خیری بعضی‌ها از سیاه‌نمایی از استان هرمزگان می‌برند تصریح کرد: کسی در مجلسی به من گفت فلانی در استان شما وهابیت بیداد می‌کند.

وی ادامه داد: بنده در آنجا شدیدا تکذیب کردم چراکه پیوسته به تمام نقاط استان چه شیعه و چه سنی سرکشی می‌کنم و چنین ادعایی را به این نه دیده و نه شنیده‌ام.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه پیشگیری باید قویا وجود داشته باشد گفت: البته پاکستان هم از قبل با مشکل تکفیر و وهابیت مواجه نبود و عدم پیشگیری کار این کشور را به اینجا کشانده و ما هم در حال حاضر مشکلی نداریم اما این به معنی عدم پیشگیری نیست و باید از سرنوشت پاکستان درس بگیریم.

وی با بیان اینکه سپاه و ارتش حافظان مرزهای جغرافیایی کشور در هشت سال دفاع مقدس بوده و هستند گفت: علما، روحانیون و نخبگان مذهبی نیز حافظان مرزهای فکری جامعه هستند و جامعه اسلامی از لحاظ فکری به دست علما سپرده شده است.

امام‌جمعه بندرعباس وی با بیان اینکه دنیا برای انتخاب راه آماده است اظهار کرد: اسلام هر روز در ایران زنده‌تر می‌شود و مسیحیت در اروپا مرده.

وی ادامه داد: در اروپا کلیساها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند و جای خود را به منازل ساختمانی، اداری و ... می‌دهند اما نه در ایران بلکه فقط در استان خودمان هرگاه به شهر یا روستایی می‌رویم از ما تقاضای مساعدت جهت ساختن دومین یا چندمین مسجد آن منطقه را دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اندیشه تکفیری ریشه اسلامی ندارد گفت: مسلمانان در صدر اسلام حتی در جنگ‌ها هم سعی می‌کردند آغازگر نباشند و بی‌گناه را نکشند.

وی با بیان اینکه وهابیت دیکتاتوری مذهبی دارند گفت: در مسجد جامع شام چهار محراب وجود دارد برای چهار مذهب اهل‌سنت که هر کدام به شکل‌های مختلف اقامه می‌شود و هرکسی هم مطابق با مذهب خود در آنجا نماز می‌خواند اما در عربستان به مذاهب اسلامی احترام نمی‌گذارند و چون خودشان زیارت قبور بزرگان صدر اسلام را حرام می‌دانند به دیگر مذاهب اسلامی که زیارت مستحب است اجازه زیارت نمی‌دهند و می‌خواهند هر کس که به عربستان رفت رفتار وهابی‌گری انجام دهد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی خطاب به حضار با بیان اینکه علما از وهابیت بگویند و مردم را بیدار کنند قبل از اینکه نتوانند بگویند تصریح کرد: بعید می‌دانم در پاکستان علما بتوانند جمع شوند و در مورد وهابیت حرف بزنند چون آن شب، شب آخرشان خواهد شد؛ روزی می‌رسید که اگر بخواهید بگویید هم دیگر نمی‌توانید بگویید پس بگوید و برای مردم متذکر شوید.

علما حافظان مرزهای فکری جامعه هستند

علما حافظان مرزهای فکری جامعه هستند


دانلود فایل صوتی سخنرانی آیت الله نعیم آبادی
..............
منبع: سایت وفاق
بازديد:1451| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت