« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

امام سجاد جایگاهی ویژه از دیدگاه اهل سنت دارد | خبرها 9 آذر 1392
امام سجاد جایگاهی ویژه از دیدگاه اهل سنت دارد

سیدعبدالباعث قتالی در سومین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس بیان کرد: با مطالعه کتب روایی اهل سنت متوجه می شویم که امام سجاد(ع) جایگاهی ویژه ای از دیدگاه اهل سنت دارد.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه قرآن، یاد کردن از برزگان دین موجب رحمت پروردگار برای انسان ها می شود، سخن گفتن از صالحان را موجب نزول رحمت برای انسان ها از سوی خداوند برشمرد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس افزود: در کتاب رجال بر روی معرفی زندگینامه انسان های صالح، شرح زندگانی آنها از این نظر که چه تعداد روایت از پیامبر روایت کرده اند و چگونگی هدایت آنها تاکید شده است.

قتالی در تبیین جایگاه امام سجاد(ع) از دیدگاه اهل سنت ادامه داد: از محمدسعید یکی از بزرگان و محققان اهل سنت نقل شده است که علی بن الحسین(ع) مورد اعتماد و امانتدار در حدیث پیامبر بوده و آن حضرت جایگاه ویژه ای در اخلاق و عبادت داشته است.

وی در ادامه سخنان خود خواستار برخورد با کسانی شد که خواسته یا ناخواسته به وضعیت موجود و آرامش بین اهل سنت و شیعه خدشه می زنند و درصدد ایجاد خدشه به این وحدت شیعه و سنی هستند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با اشاره به اینکه فضای وحدت و آرامش بین شیعه و سنی در استان هرمزگان به مراتب بالاتر است، گفت: مراجع تقلید عظام شیعیان، پیوسته بر اتحاد و وحدت شیعه وسنی و همچنین براین موضوع که کسی نباید برخلاف مقدسات اهل سنت حرفی بزند که باعث خدشه بین این دو مذهب شود، تاکید دارند.

قتالی گفت: تاکید عقلا و بزرگان بر دوری شیعه و سنی و حتی سنی با سنی بر دوری از تخریب یکردیگر نقش مهمی در آرامش و حفظ روحیه نشاط و تحکیم وحدت در جامعه دارد.

وی همچنین بر پرهیز از تشکیک و تشبه در مقدسات شیعه و سنی و همچنین مذاهب سنی با یکدیگر تاکید کرد و افزود: تخریب فقط مربوط به مذهب خاصی نیست بلکه مذاهب شیعه و سنی هر دو باید به نکته ها خوب توجه کنند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در پایان با اشاره به اینکه اسلام دین اعتدال و میانه روی است،اظهار کرد: با اعتدال و میانه روی و برهیزاز افراط و تفریط در جهت ایجاد فضای امن و آرامش در کشور حرکت کنیم.

....................
منبع: سایت وفاق
بازديد:1087| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت