« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

نماد رابعه خشم وزیر ورزش مصر را در پی داشت | خبرها 22 آبان 1392
نماد رابعه خشم وزیر ورزش مصر را در پی داشت

وزیر ورزش مصر «احمد عبدالظاهر» بازیکن تیم فوتبال مصر را به دلیل حمایت علنی از مرسی تهدید به محرومیت کرد.

در حالی که انتظار می‌رفت تا «احمد عبدالظاهر» بازیکن تیم فوتبال الأهلی مصر که در فینال باشگاههای آفریقا با زدن گل سهم بزرگی در قهرمانی این تیم مصری داشت مورد تشویق مسٶولان ورزش مصر قرار گیرد، امّا به دلیل حرکتی که این بازیکن پس از به ثمر رساندن گل در حمایت از شهدای میدان رابعه در مقابل دوربین‌های تلویزیونی به نمایش گذاشت با تهدید وزیر ورزش مبنی بر محرومیت مواجه گردید.

جمال جبّار، سخنگوی مطبوعاتی تیم «الاهلی»، طی گزارشی که به آژانس خبری آناتولی ارائه داد، گفت: درخواست صدور حکم ممنوعیت از فوتبال برای عبدالظاهر به هیئت مدیره تسلیم گردید و قرار است در یک جلسه فوق العاده، به این امر رسیدگی و نتیجه نیز اعلام گردد.

طاهر ابو زید، وزیر ورزش در سایت رسمی اینترنتی خود تهدید کرده است که: این حرکت احمد عبدالظاهر مبنی بر نشان دادن نماد «رابعه» در بازی فینال لیگ قهرمانان آفریقا غیر قابل اغماض بوده و برای وی، جزای ممنوعیت موثقی صادر خواهد شد.

«عبدالظاهر» در فینال لیگ قهرمانان قاره‌ی آفریقا در دقیقه‌ی ۷۸ بازی با زدن گل دوم تیم الأهلی مصر به تیم اورلاندو پیراتس آفریقای جنوبی شادی خود را با نشان دادن نماد رابعه به رخ ۳۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه و میلیون‌های بیننده‌ی تلویزیونی کشید و باعث وحشت نظامیان کودتاگر مصری شد.

لازم به ذکراست که الاهلی مصر با کسب مقام قهرمانی آفریقا به جام باشگاههای‌جهان راه یافت که در مرحلەی اول جام باشگاه‌های جهان به مصاف گوانگژوی چین خواهد رفت و در صورت برتری در مقابل حریف چینی حریف بایرن مونیخ آلمان در نیمه نهایی خواهد شد.

پیش از این نیز «محمد یوسف» قهرمان کونگ فوی مصر، به علت نمایش «سمبل رابعه» محروم شد.

نماد رابعه خشم وزیر ورزش مصر را در پی داشت


محمد یوسف در مسابقه ای که در روسیه برگزار شد، توانست رقیب ایرانی خود، آرمان پذیرایی را با کسب امتیاز 2 بر 0، مغلوب کند.
همزمان با دریافت مدال طلا، وی با پوشیدن تی شرت زرد رنگی که سمبل رابعه عدویه ( چهار انگشت) بر روی آن حک شده بود، به طور آشکار به تمام کسانی که به صورت جنایتکارانه در طول اقدامان نظامی، جان خود را از دست داده اند و به تظاهرات قدرتمند و صلح آمیز مصر علیه کودتا در 14 آگوست 2013، ادای احترام کرد.
انجمن کونگ فوی مصر اعلام کرد که پرونده «محمد یوسف» به منظور جلوگیری از ورود ورزش به صحنه های سیاسی، با توجه به آشفتگی سیاسی جاری در مصر، به زودی «بررسی» خواهد شد.
ائتلاف بین المللی مدافع دموکراسی و مخالف کودتا(IACPDA) از دوروئی و نفاق حکومت نظامیان حاکم بر سرنوشت مصر ابراز تأسف کرد. زیرا درست در جریان مسابقه مصر با غنا، وزیر ورزش اعلام کرده بود که پیروزی تیم مصر به منزله پیروزی حکومت کودتا خواهد بود.
جبهه ائتلاف، با ابراز وحشت از رفتار کودتاچیان، به عنوان پایمال کننده آشکار حقوق بشر، از فدراسیون بین‌المللی درخواست کرده است تا تقاضای شرکت مجدد محمد یوسف در مسابقات را مورد پیگیری قرار دهد.
ائتلاف بین المللی مدافع دموکراسی و مخالف کودتا(IACPDA)، حرکتی فراگیر غیر حزبی، غیر مذهبی و بی طرف برای ایجاد چتر حمایتی جهانی به منظور مخالفت با حکومت نظامیان و تجدید حیات دموکراسی است.

..............
منبع: سایت اصلاح
بازديد:1383| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت