« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

شناساندن قیام امام حسین مهمترین وظیفه مسلمین در عصر حاضر | مقالات 22 آبان 1392
شناساندن قیام امام حسین مهمترین وظیفه مسلمین در عصر حاضر


حادثه ی کربلا و شهادت مظلومانه امام حسین رضی الله عنه حادثه ی بسیار دردناکی در تاریخ اسلام است .

امام حسین برای احیای امر به معروف و حفظ عزت و کرامت انسانها قیام کرد و در راه حفظ ارزشهای اسلامی شهید شد.

امام حسین شهید شد و با شهادتش این مسأله را به ما فهماند که هیچگاه نظام ظلم و ستم پابرجا نخواهد ماند .

امروز ما از امام حسین از رشادتها از دلاوریها و از خوبی هایش می گوئیم و یاد او در قلوب تمام مسلمین سنی و شیعه باقی است اما دشمنان حسین چه شدند آیا یادی از آنها در خاطرها مانده است آن کوردلانی که به فرزند و نور چشم رسول الله صلی الله علیه وسلم رحم نکردند و مظلومانه او را به شهادت رساندند. امروز حسین بن علی در قلب ها جای دارد و همه حسین را دوست دارند . وجوب عشق و محبت حسین و اهل بیت پیامبر جزو عقیده لاینفک ما مسلمین است .

شایسته است که به برخی از خصوصیات قیام حسین بن علی رضی الله عنهما بر علیه دولت فاسد یزید اشاره ای داشته باشیم. مهمترین شاخصه ی قیام حضرت حسین حفظ اسلام از دستبرد بود . حسین نمی توانست قبول کند که اسلام بازیچه دست ها قرار گیرد . حاضر بود جانش را فدا کند خانواده اش را فدا نماید اما دین خدا نابود نشود . حسین این درسها را از جد بزرگوارش و از پدر عزیزش علی رضی الله عنه فرا گرفته بود.

حسین که قدرت طلب نبود بدنبال پست و مقام دنیایی هم نبود قیام حسین قیام اصلاح طلبی بود .

دومین خصوصیت قیام امام حسین احیای فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود .

منکر به هرنامی و در هر شکلی که باشد باید از بین برود . وظیفه ما در این زمانه که منکر بسیار بیشتر از معروف تبلیغ می شود معرفی الگوی امر به معروف و نهی از منکر به دنیا است. آری ما باید حسین را به دنیا معرفی کنیم . این شخصیت بزرگوار که نمادی از انسانیت و شرافت و شجاعت است را به دنیا بشناسانیم.

…………………….......................................................................…………….
شیخ ابراهیم ابراهیمی «امام جمعه کنارسیاه و مدرس مدرسه علوم دینی اسماعیلیه»
برگرفته از خطبه جمعه روستای کنارسیاه مورخه 92/8/17
بازديد:1832| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت