« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

منابع دینی اهل‌سنت محبت به حسین رضی الله عنه را واجب می‌دانند | خبرها 22 آبان 1392
منابع دینی اهل‌سنت محبت به حسین رضی الله عنه را واجب می‌دانند

شیخ عبدالرحیم خطیبی رئیس شورای روحانیت جزیره قشم و امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان قشم در جمع نمازگزاران با اشاره به همزمان شدن هفته امر به معروف و نهی از منکر با دهه اول ماه محرم اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از برنامه‌های اصیل دین برای اصلاح جامعه، دفاع از حیثیت و آبروی جامعه اسلامی و یک نوع جهاد است.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر نیاز به مجاهدت، تلاش، از خودگذشتگی و ایثار دارد و با راحت‌طلبی و عافیت‌طلبی سازگار نیست.
رئیس شورای روحانیت جزیره قشم با اشاره به حماسه عاشورا و قیام حضرت حسین‌بن‌علی(رض) بیان کرد: حماسه عاشورا در جهت اصلاح امت و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی با بیان اینکه حماسه عاشورا الگویی برای امت اسلام است اضافه کرد: عاشورا الگویی است برای امت اسلام تا بدانند چگونه برای اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر باید هزینه نمود و از خود مایه گذاشت.
امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان قشم با اشاره به حدیثی از پیامبراسلام(ص)، بالاترین جهاد را سخن حق گفتن در مقابل حاکم ستمگر توصیف کرد و افزود: پیامبر(ص) شهید در این راه را «سیدالشهدا» نامگذاری فرموده است و حضرت حسین‌بن‌علی(ع) بارزترین مصداق سیدالشهدا است که با خون خود آبروی اسلام را خرید و نهال اسلام را آبیاری کرد.
وی اضافه کرد: قیام امام‌حسین(ع) حماسه‌ای بود که از یک طرف آبروی اسلام را حفظ کرد و از طرفی الهام بخش مبارزات اصلاح‌طلبانه با حکام ستم‌پیشه و فاسق در طول تاریخ اسلام گردید.
شیخ خطیبی با اشاره به احادیث متعدد در فضیلت و جایگاه حضرت حسین‌بن‌علی(رض) در کتب اهل‌سنت و وجوب مجبت نسبت به آن بزرگوار، ایشان را شخصیتی جهانی و فراتر از دائره دین و مذهب توصیف کرد که همه آزادگان دنیا به وی عشق می‌ورزند و از او سرمشق می‌گیرند.
وی در پایان با اشاره به درس‌ها و عبرت‌های حماسه عاشورا تشریح کرد: آزادگی، عزت‌مندی، زیر بار ذلت نرفتن، ایثار و از خود گذشتگی در راه دین، شناخت تکلیف و عمل به آن، جرات و شهامت در راه احقاق حق، باطل ستیزی، نبرد با باطل تا سر حد شهادت، پیروزی خون بر شمشیر و ترجیح مرگ سرخ و شرافتمندانه بر زندگی همراه با ذلت از جمله درس‌ها و عبرت‌های حماسه عاشورا است.

...................
منبع: سایت وفاق
بازديد:1253| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت