« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

توجه ویژه خداوند منوط به یاری کردن دین الهی است | خبرها 6 آبان 1392
توجه ویژه خداوند منوط به یاری کردن دین الهی است

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام‌جمعه اهل‌سنت قشم و رئیس شورای روحانیت جزیره قشم در جمع نمازگزاران با بیان اینکه مصونیت از بلایای دنیوی منوط به فرمابرداری از اوامر خداوند متعال است اظهار کرد: اگر می‌خواهیم بیمه الهی شویم و خداوند در مقابل حوادث روزگار از ما حفاظت و حراست کند باید به دستورات خداوند جامه عمل بپوشانیم و مطیع اوامر او باشیم.

وی با بیان اینکه قرآن‌کریم شامل برنامه‌ زندگی و دستورات حضرت حق است گفت: قرآن‌کریم از انسان‌های مومن می‌خواهد که زبان، شکم و شهوت خود را از حرام حفظ کنند.

امام‌جمعه اهل‌سنت قشم با اشاره به ضرورت حفظ دین توسط مسلمانان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های دشمن در جهت تزلزل عقاید جوانان در مورد دین و باورهای اسلامی بر هر مسلمانان است که ضمن حفظ و تقویت باورهای دینی در خود زمینه تفکر بیشتر در دین را برای نزدیکان و دوستان خود مهیا سازد.

وی با بیان اینکه انسان در مقابل تن سالمی که خداوند به او داده مسئول است گفت: هیچ کس حق ندارد با جان خود بازی کند یا کوچکترین صدمه‌ای به خود بزند.

رئیس شورای روحانیت جزیره قشم با تجلیل از نعمت بزرگ عقل در انسان گفت: کسانی که با تناول مشروبات الکلی خود را به سر حد حیوان تنزل می‌دهند باید بدانند که در مقابل نعمت عقل مسئولند و باید این نعمت را به عنوان وجه تمایز انسان و حیوان حفظ کنند.

وی با بیان اینکه از طرق نا مشروع نسل تداوم پیدا نمی‌کند گفت: ازدواج تنها وسیله‌ای است که نسل را تداوم می‌بخشد و به همین دلیل خداوند دیگر راه‌ها را بسته‌ است.

شیخ خطیبی با تاکید بر تربیت فرزند صالح و اشاره به بخشی از داستان حضرت خضر(ع) و حضرت موسی(ع) تصریح کرد: این فرزند صالح است که برای انسان دعا کرده و برای ما طلب مغفرت می‌کند و فرزند ناخلف نبودش از بودنش بهتر است.

...........................
منبع: سایت وفاق
بازديد:1220| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت