« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

برگزاری مراسم تجلیل از سادات گیاهدان | خبرها 29 مهر 1392
برگزاری مراسم تجلیل از سادات گیاهدان

این مراسم با حضور شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم و حجت الاسلام جوکار امام جمعه قشم و با شرکت فرماندار و بخشدار شهرستان قشم و اعضای شورای اسلامی روستای گیاهدان و تعدادی از اهالی روستای گیاهدان در مسجد جامع این روستا در مورخه شنبه 27 مهر 1392 برگزار شد .

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط میر احمد زیوری آغاز شد سپس شیخ ابراهیم ابراهیمی مجری این مراسم ضمن خوشامدگویی به حاضرین رئوس برنامه های این مراسم را اعلام نمود .

بعد از آن شیخ شافعی تشیخ امام جمعه گیاهدان و مدیر مدرسه علوم دینی اسماعیلیه گیاهدان به سخنرانی پرداخت ایشان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین خواستار رسیدگی بیشتر فرماندار و بخشدار قشم به روستای گیاهدان شدند و مسأله نبودن آب شرب و آلودگی محیطی حاصل از کارخانه سیمان را دو معضل بزرگ این روستا قلمداد کردند.

شیخ شافعی تشیخ امام جمعه گياهدان بیشتر از 50درصد جمعيت حدود سه هزار نفري اين روستا را سادات اعلام كردند و خواستار رسيدگي مسئولان ذيربط به مشكلات اين روستا از جمله آّب شرب، مخابرات و آلودگي محيط زيست اين روستا بخاطر كارخانه هاي اطراف آن شدند.

در ادامه شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم به ایراد سخن پرداخت .

شیخ “عبدالرحیم خطیبی” امام جمعه اهل سنت قشم با اشاره به اینکه گرامی ترین انسان ها در نزد خداوند پرهیزگارترین آنهاست، پرهیز از افراط و تفریط را در اکرام سادات ضروری دانست و بر اولویت اکرام در شرایط مساوی تاکید کرد.

امام جمعه اهل سنت قشم تکریم انسان های بزرگ را یک اصل دینی خواند و گفت: پیامبر اکرم (ص) نوه هایش را سید نامیده و در کنب اهل سنت دو شخصیت بزرگ حسن و حسین به عنوان دو سید و سرور اهل بهشت خوانده شده است.

در ادامه این مراسم رضاجوکار امام جمعه ی شهرستان قشم گفت: حماسه سیاسی کشور با تدبیر مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه شکل گرفت و اکنون مردم و مسئولان در کنار همدیگر در جهت تحقق حماسه اقتصادی گام برمی‌دارند.

وی افزود: هدف اصلی و راهبردی دشمن در مقطع کنونی از بین بردن اتحاد اسلامی میان مسلمانان واقعی است و همه باید در برابر این توطئه ایستادگی کنند.

وی گفت: وحدت تمام سرمایه مسلمین است و نباید با تحریکات دشمنان آن را بازیچه کرده و اجازه داد ذره‌ای به آن خدشه وارد شود.

حجت الاسلام “جوکار” بر ضرورت تکریم سادات از سوی مردم و مسئولان تاکید کرد و یادآور شد: کسانی که خواستند نام و وجود پیامبر گرامی اسلام را از زندگی مردم ایران حذف کنند با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی در رسیدن به این آرزوی خود ناکام ماندند.

بعد از ایشان فرماندار قشم سخنرانی کرد و گفت: حفظ وحدت و يكپارچگی بين مسلمانان عامل اصلی پيروزی اسلام و به زانو در آوردن دشمنان است.
وی در ادامه بيان كرد: ترفندهای دشمنان برای ضربه زدن به اسلام با وحدت مسلمانان شكست خورده است و ملت‌های مسلمان برای مقابله با اين توطئه‌ها همواره محكم و استوار در صحنه خواهند ايستاد.

فرماندار شهرستان قشم يادآور شد: نقش علما و روحانيون در روند شكل‌گيری حركت‌های اسلامی و مبارزه در برابر فتنه‌گری‌های دشمن در طول تاريخ معاصر بسيار مهم بوده است.

سالاری در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اين‌كه نقش علما و روحانيت بسيار اساسی است، افزود: در فرهنگ دينی و قرآنی ما علما امتداد انبيا و اوليای خداوند هستند كه در جای‌جای قرآن كريم به نقش آنها تاكيد شده است.

وی با اشاره براينكه كشورهای غربی بايد بدانند مردم ايران با وجود رهبری فرزانه از حيله های انها آگاه هستند و حربه های آنها را خنثی می كنند،تصريح كرد: هدف دشمنان ايجاد تفرقه در بين مسلمانان به منظور ريشه‌كن كردن پايه‌های اسلام است و برای دستيابی به اين هدف دست به اجرای هر توطئه‌ای می‌زنند.

فرماندار شهرستان قشم در پايان وجود شبكه های ماهواره ای رايكی از حربه های دشمنان دانست و افزود: غربی ها با روی كار آوردن شبكه های ماهواره ای بدنبال منحرف كردن ذهن جوانان هستند.

این مراسم با پذیرایی که شورای اسلامی روستای گیاهدان فراهم کرده بود به پایان رسید.

برگزاری مراسم تجلیل از سادات گیاهدان

برگزاری مراسم تجلیل از سادات گیاهدان
بازديد:2724| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت