« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

آزمون تعیین سطح روحانیون اهل‌سنت در بندرعباس برگزار می‌شود | خبرها 12 شهريور 1392
آزمون تعیین سطح روحانیون اهل‌سنت در بندرعباس برگزار می‌شود

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با اشاره به برگزاری آزمون تعیین سطح روحانیون اهل‌سنت استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در بندرعباس گفت: این آزمون برای دومین سال پیاپی به صورت جامع با شرکت 109 طلبه، روحانی و استاد در بندرعباس برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مریدی با اشاره به زمان و مکان آزمون تعیین سطح روحانیون اهل‌سنت در بندرعباس افزود: این آزمون ساعت هشت و سی دقیقه الی 12 روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 14 و 15 شهریورماه در کانون تربیتی و فرهنگی شهید حسن دانشمند واقع در سه راه جهانبار، به سمت ساحل، روبروی بوستان سورو(کپشکن) برگزار می‌شود.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با بیان اینکه آزمون تعیین سطح روحانیون اهل‌سنت از درس‌های فقه، اصول، تفسیر و صرف و نحو گرفته می‌شود گفت: روز پنجشنبه آزمون جامع ویژه طلاب و روز جمعه آزمون ویژه مدرسین و اساتید برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دو آزمون جامع و ویژه مدرسین در دو سطح کلی برگزار می‎شود گفت: آزمون سطح یک معادل فوق دیپلم و آزمون سطح دو معادل لیسانس می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مریدی با اشاره به آمار و ارقام شرکت‌کنندگان در آزمون تعیین سطح روحانیون اهل‌سنت اظهار کرد: از مجموع 109 نفر شرکت کننده در آزمون، 60 نفر در بخش ویژه مدرسین و 49 نفر در بخش آزمون جامع شرکت کردند؛ همچنین از مجموع داوطلبین، 64 نفر از استان هرمزگان شرکت کرده‌اند که از این تعداد 39 نفر در بخش ویژه مدرسین و 25 نفر در بخش آزمون جامع اعلام حضور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع 109 نفر شرکت‌کننده 81 نفر مرد و 28 نفر زن هستند گفت: از تعداد 64 نفر شرکت‌کننده هرمزگانی 50 نفر مرد و 14 نفر زن هستند.
بازديد:1369| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت