« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

این 4 انگشت نشانه چیست؟ | خبرها 31 مرداد 1392
این 4 انگشت نشانه چیست؟

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، استفاده از این نماد ، پس از اقدام " رجب طیب اردوغان " نخست وزیر ترکیه در بلند کردن چهار انگشت دستانش رواج یافت؛ اردوغان چهار انگشت خود را به نشانه حمایت از تحصن طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر در میدان " رابعه العدویه " در قاهره بالا برد.

علیرغم اینکه استفاده از این نماد ، مساله تازه ای نیست و طبق برخی از گزارش ها این نماد یکی از سمبل های ماسونی قدیمی است؛ اما دیری نپائید که به سرعت و دراغلب اعتراض هایِ طرفداران
اخوان المسلمین چه در داخل مصر و چه در خارج مصر از آن استفاده شد.

پس از آن به سرعت این سمبل به یکی از نمادهای اصلی در اعتراض های هواداران محمد مرسی تبدیل شد.

طرفداران مرسی همچنین نماد چهار انگشت دست راست را نشانه " پایداری " می دانند ، چرا که معترضان حدود 48 روز در میدان رابعه العدویه در قاهره تحصن کردند و کل ماه رمضان و عیدفطر را هم در این میدان باقی ماندند.

اردوغان در پاسخ به سوالی درباره علت استفاده از چهار انگشت درجمع خبرنگاران ترکیه گفت: این علامت نشان دهنده تجمع اخوان المسلمین در میدان "رابعة العدوية" است.

نخست وزیر ترکیه گفت که این چهار انگشت شاید نماد جدیدی برای نشان دهنده پیروزی در جهان اسلام به جای نمادِ بالا بردن دو انگشت باشد.
بازديد:1502| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت