« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

وقایع مصر حاصل غفلت مسلمانان از توطئه های دشمنان اسلام است | خبرها 29 مرداد 1392
وقایع مصر حاصل غفلت مسلمانان از توطئه های دشمنان اسلام است
مولوی "عبدالحمید اسماعیل زهی" ضمن محکومیت قتل عام و قلع و قمع مسلمانان مصری به دست ارتش این کشور اظهار داشت: کشتار مردم بی دفاع و بی گناه مصر توسط ارتش وابسته به آمریکا و اسراییل، قلب مسلمانان را در سراسر جهان به درد آورد.

مدیر حوزه دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: این مصیبت بزرگ را به امت اسلام تسلیت می گویم و اطمینان دارم که خون پاک شهدای ملت مصر و سایر بلاد اسلامی دامان ناپاک استکبار جهانی و حامیان خودفروخته آنان را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: آنچه که امروز در سرزمین مصر و سایر بلاد اسلامی منطقه در جریان است نتیجه غفلت ملتهای مسلمان از توطئه های شیطان بزرگ، آمریکا و صهیونیسم بین الملل است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان تصریح کرد: روی کار آمدن جریان وابسته به اسلام گرایان در کشوری مانند مصر که صاحب تمدنی بزرگ در دنیا است، مایه امیدواری بسیاری از دلسوزان امت اسلام شد زیرا این انتظار می رفت که با استقرار حکومتی اسلامی بر پایه شریعت مقدس اسلام و سنت پاک نبوی در مصر الگوی مناسبی از حاکمیت اسلام بر مبنای شریعت و با اصولی دموکراتیک به جهان ارایه شود.

مولوی عبدالحمید افزود: مستکبران دنیا و در راس آنها آمریکای جنایتکار که تحمل دیدن حکومتهای اسلامی را ندارند بلافاصله در جهت تضعیف این حکومت شروع به توطئه افکنی کردند به گونه ای که در نهایت با حمایت برخی از کشورهای منطقه زمینه کودتا علیه دولت مشروع اسلام گرایان را فراهم کردند و ارتش مصر در روندی غیر دموکراتیک و برخلاف خواست ملت زمام امور را به دست گرفت.

وی ادامه داد: استکبار جهانی با هدف تضعیف مسلمانان و خدشه وارد کردن به حیثیت آنان در دنیا نهایت تلاش خود را برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان به کار گرفته است و در این شرایط محکوم کردن جنایات و توطئه های شیطانی استکبار و حامیان آن کمترین کاری است که آحاد مسلمانان و به خصوص علمای دلسوز جهان اسلام می توانند انجام دهند.

مدیر حوزه دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: کشتار و قتل عام مسلمانان تنها خواست دشمنان اسلام را در نمایش دادن چهره ای خشن از اسلام تامین می کند و این در حالی است که دین مبین اسلام، دین رحمت و برادری و عطوفت است و از نگاه اسلام همه انسانها فارغ از دین و مذهب و رنگ و نژاد، دارای حقوق و احترام هستند.

مولوی عبدالحمید تاکید کرد: راه حل مشکلات جهان اسلام در خونریزی و کشتار و درگیری نیست بلکه در شنیدن صدای ملتها و حل اختلافات و تعارضات از طریق تعامل و گفتگو با همه احزاب و جریانات سیاسی در کشورها است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه بیداری اسلامی همه دنیا را فرا خواهد گرفت، افزود: بیداری اسلامی برگشت ناپذیر است و ان شاءالله قتل عام مسلمانان بیدار مصر معادلات دنیا را بر هم خواهد زد و دست جنایتکاران به خون آغشته را برای جهانیان رو خواهد کرد و نتیجه آن ذلت ارتش وابسته مصر به بیگانگان و اربابان صحنه گردان آن خواهد بود.

...................................
منبع: خبرگزاری تقریب
بازديد:1132| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت