« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

همت مضاعف کار مضاعف | خبرها 13 فروردين 1389
همت مضاعف کار مضاعف

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام نوروزي، با نامگذاري سال جديد به عنوان سال "همت مضاعف، کار مضاعف" ابراز اميدواري کردند ملت عزيز و بزرگ ايران و مسئولان بخش هاي مختلف، در سال 1389، با گام هاي بلندتر و همت کار بيشتر، به اهداف بزرگ خود نزديک تر شوند.

ايشان با تبريک عيد سعيد نوروز به همه هم ميهنان عزيز در سراسر کشور بزرگ و سرافراز ايران به ويژه خانواده هاي معظم شهيدان، جانبازان و ايثارگران و نيز ايرانيان در هر نقطه جهان، عيد نوروز و بهار را آغاز رويش و سرزندگي طبيعت خواندند و خاطر نشان کردند: بايد تلاش کنيم اين رويش مبارک در دل و جان ما و حرکت عظيم و رو به پيشرفت کشور نيز متجلي شود.

رهبر انقلاب اسلامي در نگاهي به تحولات و رويدادهاي سال 88، اين سال را سال درخشش ملت و سال عظمت و پيروزي و حضور تاريخي ملت در عرصه هاي مرتبط با سرنوشت انقلاب و ايران خواندند.

حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به حضور بي سابقه مردم در انتخابات بي نظير و برجسته خرداد 88، افزودند: در امتحان بزرگ ماه هاي پس از انتخابات نيز مردم در حرکتي عظيم و حضوري سرنوشت ساز " اراده، ايستادگي، عزم ملي و بصيرت" خود را نشان دادند.

ايشان در تفسير حوادث بعد از انتخابات افزودند: دشمنان ايران و نظام اسلامي در آن حوادث همه ي تلاش و توان و نيروهاي خود را متمرکز کردند تا انقلاب را از درون شکست دهند اما ملت، اين توطئه بزرگ را با آگاهي و بصيرت و ايستادگي بي نظير، به شکست کشاند و تجربه اي پراز درس و عبرت را پشت سر گذاشت که حقيقتا مايه سربلندي ملت است.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با تقدير از تلاش هاي با ارزش مسئولان در روند عمران و آبادي و پيشرفت کشور افزودند: در سال 88 در عرصه هاي علمي، صنعتي، اجتماعي و سياست خارجي نيز کارهاي بزرگي انجام شده است.

ايشان با يادآوري ظرفيت عظيم ايران براي دستيابي به "پيشرفت و عدالت" خاطر نشان کردند: کارهاي با ارزش انجام شده، در مقابل ظرفيت عظيم ملت و کشور، کار بزرگي نيست بنابراين بايد با همتي چند برابر، کار متراکم تر و تلاش بيشتر، زمينه استجابت دعاي تحويل سال نو را فراهم کنيم تا پروردگار کريم، اين کشور و اين ملت را به بهترين حال ها و " بهترين موقعيت ها و روزها" برساند.

رهبر انقلاب اسلامي در پايان پيام نوروزي ابراز اميدواري کردند در سال جديد که " سال همت مضاعف، کار مضاعف" نامگذاري شده، ملت بزرگ ايران و مسئولان کشور با توکل به خداي متعال و تقويت مضاعف علم و ايمان، در بخش هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي، سياسي، عمراني و اجتماعي گام هاي بلندتري بردارند و با پيمودن راه هاي نو، ايران عزيز اسلامي را به قله هاي بلند پيشرفت و عدالت نزديک تر کنند.

...........................................................
منبع: سایت شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت
بازديد:1567| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت