« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

یك مدرسه اسلامی در صدر برترین مدارس فرانسه | خبرها 11 فروردين 1392
یك مدرسه اسلامی در صدر برترین مدارس فرانسه

روزنامه "تایمز" با اعلام این خبر، خاطرنشان كرد: مدرسه "ابن رشد" كه در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده است بر اساس آمار رسمی دولت فرانسه به این رتبه دست یافته است.

این روزنامه در ادامه گزارش خود آورده است: در این مدرسه دختران دانش‌آموز با حجاب اسلامی در كلاس های درس خود حاضر می شوند این در حالی است كه برخی جوانان شهر لیل به انحرافات مختلف از جمله استعمال مواد مخدر و بی كاری شهره هستند.

"أدم سیدج" روزنامه نگار این روزنامه از موفقیت قابل توجه دانش آموزان این مدرسه خبر می دهد و می افزاید: در امتحانات نهایی ۱۰۰درصد دانش آموزان موفق به قبولی در آزمون شده اند.

وی در ادامه گزارش خود آورده است: در این مدرسه۳۴۰دانش آموز تحصیل می كنند كه اغلب آنها از خانواده های فقیر و مهاجر مسلمان هستند و هزینه های این مدرسه توسط كمكهای مالی مسلمانان ساكن فرانسه تامین می شود.

گفتنی است در سال ۲۰۰۴، وزارت کشور فرانسه تعداد مسلمانان را ۱/۴ میلیون نفر برآورد کرد این در شرایطی است که برخی از منابع دیگر تعداد مسلمانان را بین ۵ تا ۶ میلیون نفر برآورد کرده اند.
بازديد:1543| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت