« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

دانشگاه مجازی اسلامی در اندونزی | خبرها 27 بهمن 1391
دانشگاه مجازی اسلامی در اندونزی

با تصمیم اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام دانشگاه مجازی اسلامی سال آینده میلادی در اندونزی افتتاح می شود.
این دانشگاه متشكل از ۲۸۵ دانشگاه اسلامی از ۵۱ كشور جهان خواهد بود.
"زلیخة قمرالدین" رئیس دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی با اعلام این خبر، اظهار داشت: این دانشگاه مجازی اسلامی توسط اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام(FUIW) مدیریت خواهد شد و یك موقعیت آموزشی مناسب و سهل‌الوصول برای مسلمانان سراسر جهان فراهم می آورد.

وی افزود: راه‌اندازی این دانشگاه، راهی برای ترویج علم میان مسلمانان جهان است و برای رسیدن به این مقصود دانشجویان می‌توانند فقط به صورت آنلاین، بدون ترك كشورشان، از خدمات آموزشی دانشگاه‌های اسلامی سراسر جهان استفاده كنند.

وی در ادامه بيان داشت: كلاس‌ها و دوره‌های این دانشگاه مجازی اسلامی، از طریق ویدئو كنفرانس برگزار می‌شوند و دانشجویان امكان استفاده از كتابخانه‌های مجازی این دانشگاه‌ها را خواهند داشت.

گفتني است پيش از اين قرار بود اين دانشگاه با مديريت سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی(آيسسكو) در "رباط" پايتخت مراكش راه‌اندازی شود.



منبع : خبرگزاری تقریب
بازديد:1809| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت