« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

تغییر نام های عربی به عبری | خبرها 21 دي 1391
تغییر نام های عربی به عبری

رژیم صهیونیستی با ادامه شهرک سازی‌ها در قدس و در راستای طرح‌های یهودی سازی، تلاش می‌ کند همه نمادهای عربی و اسلامی شهر قدس را از میان برداشته و با تغییر نام خیابان‌ها، جاده‌ها و کوچه‌ها ظاهر این منطقه را نیز یهودی کند.

اشغالگران می کوشند با تغییر دادن نام‌های عربی خیابان‌ها و جاده‌ها در قدس و تبدیل نام‌های عربی به نام‌های عبری مانند “شلومو”، “شامیر”،‌ “بنیامین” و دیگر اسامی که در چارچوب تلاش‌های یهودی سازی اسراییلی‌ها قرار دارد به این منطقه ظاهری یهودی بدهند.

بر همین اساس، کمیته نام گذاری شهرداری رژیم اشغالگر در شهر قدس، در نظر دارد ۴۳ نام جدید یهودی را بر روی خیابان‌هایی که فلسطینیان در آنها ساکن هستند، قرار ‌دهد.

شهرداری رژیم اشغالگر در قدس اشغالی همچنین در نظر دارد به منظور تکریم “اسحاق شامیر”، نخست‌ وزیر اسبق این رژیم، مسیر شماره ۹ را که یکی از مسیرهای سریع منتهی به قدس است، به نام وی نامگذاری کند.

این درحالی است که طرف‌های رسمی و مردمی در قدس سیاست‌های یهودی سازی را چه از طریق ساخت شهرک‌های جدید در این شهر و یا از طریق تحت فشار قرار دادن شهروندان برای مهاجرت از این منطقه و یا با روش جایگزین کردن نام‌های یهودی به جای نام‌های عربی محکوم کردند.

هیات اسلامی – مسیحی با هشدار نسبت به قصد مقامات اشغالگر قدس برای تغییر ۴۳ نام عربی خیابان‌ها و مناطق مقدس و تبدیل آنها به نام‌های یهودی این اقدام را یهودی سازی علنی و تغییر آشکار نشانه‌های عربی در شهر قدس خواند.

“حنا عیسی”، دبیر کل هیات اسلامی- مسیحی، با بیان این که شهر اشغالی قدس امروز در معرض عملیات وسیع شهرک‌سازی، حفاری و ویران کردن خانه‌ها و انزوای مداوم شهر و شهرک قدیمی قرار دارد، تأکید کرد: این اقدامات، یک اقدام عادی نیست بلکه در چارچوب مرحله خطرناکی از مراحل یهودی سازی شهر قدس است و اثر روشنی در آینده قدس دارد.

وی همچنین خواستار دخالت سریع جامعه جهانی و افرادی که به مسایل قدس و تاریخ و تمدن آن اهمیت می دهند، شد.
بازديد:1261| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت