« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه گیاهدان برگزار شد | خبرها 17 دي 1391
مراسم تودیع و معارفه امام جمعه گیاهدان برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه روستای گیاهدان جزیره قشم ظهر جمعه 15 دی‌ماه در مسجد جامع این روستا برگزار شد.
طی مراسم تودیع و معارفه امام جمعه گیاهدان، احکام امام جمعه و ائمه جماعت این روستا توسط معاونت امور فرهنگی و امور روحاینون دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان هرمزگان ابلاغ شد.
به موجب حکم امام جمعه گیاهدان، شیخ شافعی تشیخ به عنوان امام جمعه جدید روستای گیاهدان منصوب و از زحمات شیخ عبدالقادر نافذ، امام جمعه سابق گیاهدان تقدیر و تشکر به عمل آمد.
در ابتدای این مراسم سید احمد پوازی نماینده شورای روحانیت(اهل‌سنت) شهرستان قشم در جمع نمازگزاران با تقدیر و تمجید از عملکرد دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان هرمزگان گفت: خوشبختانه دشمن در اینکه بخواهد بین مردم با تفرقه و اختلاف، اختشاش ایجاد کند شکست خورده است و علت آن هم در این است که نظام جمهوری اسلامی تمام کارهای اهل‌سنت را به دست خود آنها سپرده است.
وی با بیان اینکه از شعار انقلاب، سپردن امورات جامعه اهل‌سنت به دست خودشان بود گفت: باعث خرسندی است که بعد از گذشت 30 سال همچنان نظام پر برکت اسلامی بر این شعار پایبند بوده است و این علی‌رغم میل باطنی دشمنان اسلام و مسلمین است.
وی با اشاره به این که در راستای تحقق یافتن شعار سپردن امورات اهل‌سنت به دست خودشان توسط مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در هر استان دارای جامعه اهل‌سنت، یک نمایندگی امور اهل‌سنت ایجاد شد گفت: در هر شهرستان از این استان‌ها نیز شورای روحانیون اهل‌سنت تشکیل شد تا کارهای اهل‌سنت با مشورت و انتخاب خودشان صورت بگیرد.
در این آئین همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله صفری معاونت امور فرهنگی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان هرمزگان با بیان اینکه در جامعه امروز ادیان تحریف شده و فرقه‌های منحرف، اعم از مسیحیت، وهابیت و حتی شیطان پرستان با تبلیغات گسترده سعی در ترویج آئین خود دارند گفت: امروز ما مسلمانان باید با حفظ وحدت و یکپارچگی و افزایش سطح علم و دانش خود نسبت به دین و آموزه‌های قرآن، دین زیبا و عظیم خود را در دنیا گسترش دهیم.
وی با اشاه به جایگاه مهم نماز جمعه در آگاهی‌دهی و تبیین ابعاد مختلف دین به عموم مردم گفت: امام جمعه باید با علم بالا و پژوهش‌های گسترده در حوزه دین بتواند وظیفه خطیر روشن‌‌گری احکام و آموزه‌های دینی برای مردم را به عهده‌ بگیرد.

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه گیاهدان برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه گیاهدان برگزار شد


منبع خبر : سایت وفاق
بازديد:3396| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت