« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

تجمع اعتراض آمیز روحانیون اهل سنت و شیعه در محکومیت اقدام موهن استکبار به ساحت پیامبر گرامی اسلام | خبرها 30 شهريور 1391
تجمع اعتراض آمیز روحانیون اهل سنت و شیعه در محکومیت اقدام موهن استکبار به ساحت پیامبر گرامی اسلام

روحانیون اهل سنت و شیعه استان هرمزگان در تجمعی اعتراض آمیز ، با تجمع در حوزه علمیه مدرسه النبی (ص) بندرعباس خشم و انزجار خود را از اقدام موهن استکبار به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) نشان دادند .
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان ، جمع کثیری از روحانیون اهل سنت و شیعه استان هرمزگان در تجمعی اعتراض آمیز ، با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و قرائت قطعنامه خشم و انزجار خود را از اقدام موهن استکبار به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) نشان دادند .
در این مراسم که در حوزه علمیه مدرسه النبی (ص) بندرعباس برگزار شد روحانیون اهل سنت و شیعه از سراسر استان حضور یافتند .
در ابتدای مراسم متن بیانیه مقام معظم رهبری (مدظله) در محکومیت عمل شنیع استکبار و صهیونیسم برای حاضران قرائت شد .
حجت الاسلام والمسلمین مختاری ، مدیر حوزه علمیه مدرسه النبی (ص) و امام جمعه شهرستان حاجی آباد در این تجمع طی سخنانی ضمن محکوم نمودن این عمل وقیحانه گفت : استکبار جهانی امروز از دست امت اسلامی عصبانی است و این کار را برای به درد آوردن قلب مسلمانان انجام داده است و همه مسلمانان با وحدت و اتحاد و هوشیاری و بیداری قلب استکبار را به درد خواهیم آورد .
شیخ عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز با اعلام همراهی و همکاری جامعه اهل سنت در محکوم نمودن اهانت به پیامبر اسلام (ص) گفت : دشمنان اسلام تلاش دارند چهره ای خشن از اسلام را به نمایش بگذارند و خاطر مسلمانان را آزرده کنند در حالی که پیامبر و دین ما منبع رحمت و لطافت است .
در پایان این مراسم قطعنامه ای در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر قرائت شد که با تکبیر حاضران و سردادن شعار علیه سران استکبار همراه بود .
در بخشی از این بیانیه عنوان شد : انتشار فیلم موهن علیه پیامبر عظیم الشان اسلام ، حضرت محمد مصطفی (ص) بدون شک توطئه ای هدفمند است که از سوی استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی طراحی و اجرا شده است . این اقدام آنها در پی بیداری اسلامی در خاورمیانه و مردم سراسر جهان در مقابل نظام سرمایه داری و هراس دشمنان اسلام ناب محمدی است .
امروز نیز سکوت محض دولتمردان آمریکا و اسرائیل و سایر کشورهای استعماری حکایت از ترس و وحشت آنها از افزایش آتش خشم مسلمانان و آزادگان جهان دارد و این اقدام آنان بدون شک نه تنها خللی در بیداری اسلامی ایجاد نکرده بلکه نتیجه معکوس خواهد داشت . چرا که مسلمانان جهان در پی اهانت و هتک حرمت به پیامبر اعظم اسلام (ص) سکوت نکرده و مراتب اعتراض و انزجار خود را به این اقدام موهن به گوش جهانیان خواهند رساند .
در بخش دیگر این قطعنامه تاکید شد: ما اجتماع کنندگان در این جمع حاضر ، شاگردان مکتب اسلام و قرآن و محمد و آل محمد اعم از علما ، روحانیون و طلاب شیعه و اهل سنت هرمزگان ضمن ابراز انزجار و خشم شدید نسبت به این اقدام موهن ، اعلام می داریم واز حرکات اسلام ستیزانه دشمنان قسم خورده اسلام در اجرای توطئه هایی مانند ماجرای سلمان رشدی مرتد ، کاریکاتوریست دانمارکی و قرآن سوزی کشیش صهیونیست آمریکایی و اقدام مذبوحانه اخیر هتک حرمت رسول الله الاعظم (ص) دیگر به ستوه آمده و بنا به فرمایش امام راحل به آنان یادآوری می کنیم که : اگر بخواهند در برابر دین ما بایستند ما در مقابل تمام دنیای آنها خواهیم ایستاد .
بازديد:1871| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت