« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

جامعه اهل سنت همراه و همسو با نظام ، انقلاب و دولت | خبرها 6 شهريور 1391
جامعه اهل سنت همراه و همسو با نظام ، انقلاب و دولت

در چهارمین روز از هفته دولت و با ابتکار و هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان جمعی از علما ء ، روحانیون برجسته و معتمدین اهل سنت طی نشستی صمیمی با استاندار هرمزگان دیدار کردند .
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان این دیدار که در فضایی سرشار از صمیمیت برگزار شد علما ، روحانیون برجسته و معتمدین اهل سنت ضمن دیدار با استاندار هرمزگان و تبریک هفته دولت ، به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند .

حجت الاسلام والمسلمین محمد مریدی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان در این دیدارضمن تبریک هفته دولت به استاندار هرمزگان و سایر همکاران و دولتمردان و تقدیر از زحمات و خدمات ایشان از استاندار به جهت ایجاد فرصتی دوباره برای دیدار بزرگان و علمای اهل سنت قدردانی کرد .
وی صحبت ها و نقطه نظرات علمای اهل سنت را نشان از دغدغه ایشان نسبت به نظام اسلامی برشمرد و افزود : صحبت ها و موارد مطرح شده توسط بزرگان اهل سنت نشان از دغدغه و توجه ایشان نسبت به نظام اسلامی است و نشان می دهد که جامعه اهل سنت همراه با نظام و انقلاب و دولت هستند و بیان دیدگاه ها و مشکلات برای رفع مشکلات موجود و نزدیک تر کردن مردم به انقلاب و نظام است .
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان با اشاره به توانمندی های استاندار هرمزگان و نگاه ویژه وی به جامعه اهل سنت که در عمل ثابت شده است افزود : انشاء الله با همان دقت نظری که در شما سراغ داریم انتظار داریم که نسبت به مسائلی که برادران مطرح کردند عنایت ویژه ای داشته باشید تا مشکلات موجود مرتفع گردد .

شیخ سید عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس در بخش دیگری از این دیدار به بیان نظرات خویش پرداخت وضمن تبریک هفته دولت گفت: جلسه حاضر را فرصتی مغتنم برای تجدید عهد و پیمان با نظام اسلامی و دولت می دانیم .
وی همچنین ضمن تشکر از تلاش حجت الاسلام والمسلمین مریدی ، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان در رفع مشکلات جامعه اهل سنت از استاندار هرمزگان درخواست کرد که از مشکلات مستتر اهل سنت نیز گزارشی تهیه و در جهت رفع آنها اقدام مقتضی به عمل آید .

شیخ عبدالرحیم خطیبی قشمی امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم نیز با تشکر از برگزاری این جلسه و تبریک هفته دولت و آرزوی توفیق و سرافرازی برای همه خدمتگزاران نظام اسلامی استاندار هرمزگان را فردی موفق ، شجاع ، مقتدر و قاطع خطاب کرد و گفت : بحمدالله شما زبانزد هستید و از تلاشهای صادقانه شما از طرف همه مردم تشکر می کنم .
وی افزود : در دولت نهم و دهم علی رغم همه مشکلات ، تنگناها و محدودیت ها و فشارها ، بحران ها و تحریم ها خدمات شایان توجهی ارائه شده و جای تشکر دارد .
امام جمعه اهل سنت قشم ادامه داد : این خدمات در وهله اول توفیق الهی بوده و همت بالای دولتمردان نیز دلیل دیگر این موفقیت ها بوده که جای تقدیر دارد .
شیخ خطیبی از زحمات حجت الاسلام والمسلمین مریدی نیز تقیر کرد و با تبیین آیات و روایاتی از قرآن و بزرگان به ضرورت برقراری امنیت در جامعه اشاره کرد و ضمن تقدیر از امنیت موجود از استاندار هرمزگان خواست تا در برخی موارد به بعضی اشخاص که به طور سلیقه ای ممکن است به امنیت موجود آسیبی بزند تذکرات لازم را بدهند .
وی در ادامه با اشاره به پیوند عمیق مردم با نظام اسلامی ، پیشنهادات ارائه شده را در جهت تحکیم این پیوند برشمرد .

منبع: سایت وفاق
بازديد:1861| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت