« وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » مـؤمنان را نسزد كه همگي بيرون روند (‌و براي فراگرفتن معارف اسلامي عازم مراكز علمي اسلامي بشوند)‌. بـايد كـه از هر قوم و قبيله‌اي‌، عدّه‌اي بروند (‌و در تـحصيل علوم ديني تلاش كنند) تا با تعليمات اسلامي آشنا گردند، و هنگامي كه به سوي قوم و قبيلۀ خود برگشتند (‌به تعليم مـردمـان بـپردازنـد و ارشـادشان كنند و) آنـان را (‌از مخالفت فرمان پروردگار) بترسانند تا خودداري كنند

محمد مرسی: مصر حامی فلسطین است | خبرها 23 تير 1391
رئیس جمهوری مصر در یک کنفرانس خبری در کاخ ریاست جمهوری این کشور در قاهره اعلام کرد مصر حامی قضیه فلسطین خواهد بود. محمد مرسی: مصر حامی فلسطین است

به گزارش خبرگزاری الجزیره، محمد مرسی در یک کنفرانس خبری مشترک با منصف المرزوقی رئیس جمهور موقت تونس در کاخ ریاست جمهوری در قاهره اظهار داشت: مصر قصد ندارد در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کند.

وی افزود: مصر از تمام گروه های فلسطینی به یک میزان حمایت می کند. این حق فلسطینی ها است که سرنوشت خود را خود تعیین کنند و ما در این رابطه از آنها حمایت می کنیم.

رئیس جمهور مصر در ادامه گفت : ما حامی قضیه فلسطین هستیم و تجاوز و حمله به فلسطینی ها را هر جا که باشد نمی پذیریم.

منصف المرزوقی نیز اظهار داشت : ما به فشارهای خود برای ایجاد یک راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: مصر و تونس تلاش می کنند گروه های فلسطینی را به سوی اجرای آشتی ملی فلسطین سوق دهند و در این رابطه توافقاتی وجود دارد.

رئیس جمهور تونس گفت : فصل تازه ای در روابط مصر و تونس آغاز شده است و دو کشور درصدد توسعه روابط خود هستند.

منصف المرزوقی با بیان اینکه تونس نخستین کشوری بود که آغازگر قیام های عربی بود، گفت: دوره ای که تونس با مصر رابطه نداشت سپری شده است و اکنون نقاط مشترک بسیاری میان دو کشور وجود دارد و دولتها و ملتهای مصر و تونس خواستار برقراری ارتباط با یکدیگر هستند.

وی با بیان این مطلب افزود: انقلابهای عربی به سوی تکامل پیش می روند و مهم این است که اکنون موانع میان ملتهای عربی به طور کامل از بین رفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
بازديد:1401| نظر(0)

نظرسنجی

عالي
خوب
متوسط
می پسندم


آمار بازدیدکنندگان
جستجو در سایت